storytelling

Storytelling

Tí, ktorí rozprávajú príbehy, vládnu tomuto svetu! 🌏

„Všetci sa mi smiali, keď som si sadol za klavír… Ale keď som začal hrať!“

Tak znel titulok jednej z najslávnejších natívnych reklám všetkých čias. Bol to článok z roku 1926, ktorý hovoril o dištančnej forme vzdelávania na US School of Music. Rozpráva príbeh Jacka, ktorý šokuje svojich kamarátov, keď na hudobnej akcii zahrá dokonalú Beethovenovu Sonátu mesačného svitu. A to len vďaka tomu, že mu domov v obálke chodila unikátna vzdelávacia metóda, s ktorou sa za pár mesiacov naučíte hrať na ľubovoľný nástroj.

Čo tam po tom, že za každým dokonalým sólom sú stovky či tisíce hodín únavného nudného drilovania. Takéto nepopulárne časti, prosím, preskočme!

Text bol majstrovským dielom. Škole priniesol rekordné počty študentov, preto ho celé roky publikovali znova a znova.

18_reklama

Pokiaľ chcete byť naozaj efektívnymi marketérmi, viac predávať a aby sa vaše posolstvá lepšie pamätali, potom sa ani vy vo svojej komunikácii nevyhnete rozprávaniu príbehov.

Kvalitný príbeh totiž pospája suché predajné argumenty a chladné dáta tak, že to mozgy zákazníkov ľahko pochopia a bez problémov akceptujú.

Odborne sa tomu hovorí „naratívny omyl“, teda, že ľudia nie sú schopní objektívne prijať fakty bez toho, aby sa snažili medzi nimi nájsť spojitosti. A to dokonca aj keby si mali pravdu domyslieť, oklamať samých seba.

Je to ako keď si Európania myslia o Afričanoch, že sú to takí tí černoškovia s veľkými bruškami, jedia celý deň banány a na hlavách nosia veľké nádoby. Pritom sú to v mnohých oblastiach krajiny vyspelejšie ako my tu u nás.

Je to podobné, ako keby kvalitu žitia na Slovensku posudzovali ľudia podľa správ o Luníku IX. či z filmu Eurotrip. 

Alebo keby sme my posudzovali ľudí z Kazachstanu podľa filmu o Boratovi.

A aby sme boli féroví, aj tí Afričania sa priznávajú k rovnakým „hriechom“. Oni si tam zase všetkých Európanov predstavujú ako modrookých blondiakov, čo sa celý deň hrajú v snehu a jedia jablká. 😁

A čo to má všetko spoločné s vaším marketingom?

Myslite na to, ako ohromne dôležité sú príbehy a emócie, ktoré vyvolávajú. To sa netýka iba reklám, ale celkovo, aby ste „vdýchli“ značke, produktom a ich distribúcii život.

Pretože na fakty a dáta zabudneme, ale príbehy a pocity, ktoré sme pri tom cítili, si poľahky zapamätáme.

Napríklad aj takto:

19_lego

Čo tam po tom, že z toho Lego domčeka žlté a červené kocky niekam zmizli, no zelených či bielych je tam nejako príliš veľa. Naše mozgy si to celé podľa potrieb domyslia a vysvetlia.

Keď si človek lepšie zapamätá príbeh, vie si ho vizualizovať, potom si aj na vás pri nákupe skôr spomenie, viac a častejšie mu predáte. A to je to, čo všetci marketéri chcú. ❤️

Aké príbehy rozpráva vaša značka, vaše reklamy, produkty, zamestnanci?

Filip a Veronika
TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ

Newsletter 2x týždenne priamo do tvojej e-mailovej schránky ❤️