nehovorte mi

Nehovorte mi, čo mám robiť!

Sme naozaj každý taký unikátny, ako si o sebe myslíme? 😇

Sme naozaj každý taký unikátny?

Žijeme v dobe, kedy veríme, že sme každý odlišný. Chceme mať všetko prispôsobené individuálnym potrebám. Sme ochotní priplatiť si za úpravy, extra služby a doplnkové výbavy, nech je všetko podľa našich predstáv.

Paradoxné na tom však je, že tým, ako sme všetci odlišní, sme vlastne rovnakí. 🤯

Pokiaľ neveríte, pozrite si knihu „Ľudia 21. storočia“. Je od istého holandského fotografa, ktorý už 25 rokov fotí náhodných ľudí na ulici a v obchodných centrách v Holandsku, USA, aj Číne. Zvláštna zábavka, ale všimnite si, koľko rovnakých ľudí dokáže odfotiť v priebehu 2 hodín. 

21_unikátnosť

Tých obrázkov a príkladov je, samozrejme, ďaleko viac naprieč desaťročiami. Takže tak nejako je to s tou našou unikátnosťou.

Čo z toho vyplýva pre váš marketing?

Automatizácia a personalizácia sú potrebné, mali by sme ich v marketingu využívať, ale nie preháňať. 

Presné cielenie nie je o nič dôležitejšie ako široký zásah, priam komunikačný „kobercový nálet“.

Inak povedané, mnoho práce si ušetríte a viac peňazí zarobíte vtedy, keď nájdete, čo majú vaši existujúci i budúci zákazníci spoločné. Nakoniec vám z toho vyjde stratégia a taktiky, ktoré aplikujete na všetkých rovnako, akoby to bolo nejaké stádo oviec.

Akurát si dajte pri tom všetkom pozor, nech nikomu nič príliš netlačíte. Postrčiť je fajn, nútiť už príliš.

Ľudia chcú mať ten pocit, že sú unikátni a jedineční. Chcú mať možnosť ovplyvňovať vlastné životy, mať možnosť sa rozhodnúť. Keď im niekto niečo nakazuje, tak je dosť možné, že urobia úplný opak. Odborne sa to volá „reakčné skreslenie“, čo je náš obranný mechanizmus, keď máme pocit, že nám niekto chce zobrať slobodu.

21_reverse psychology

Ak na nás obchodník tlačí a snaží sa predať akokoľvek dobrý produkt, neskúmame kvalitu toho, čo ponúka, ale možnosť, ako mu uniknúť.

Ak povieme tínedžerovi, aby robil to, čo hovoríme, lebo je to „náš dom, naše pravidlá“, je možné, že tie pravidlá poruší. Ak vyžadujeme dodržiavanie dochádzky, je možné, že si zamestnanci vyčerpajú aj poslednú návštevu u lekára.

Reakčné skreslenie útočí na naše ego a takéto zrážky bývajú bolestivé. Otázkou je, koho bolia v konečnom dôsledku najviac – ich, alebo vašu firmu? 💔

Dávate svojim zákazníkom, zamestnancom, kolegom dostatočnú slobodu, priestor na rozmyslenie, sebarealizáciu?

Filip a Veronika
TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ

Newsletter 2x týždenne priamo do tvojej e-mailovej schránky ❤️