Ako si nájsť to, v čom chcete podnikať?

Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.

Veľa ľudí si myslí, že na to, aby mohli spustiť vlastný biznis, musia najskôr vymyslieť skvelú vec, že vás najprv musí osvietiť, musíte nájsť nejaký problém a jeho riešenie.

To rozhodne nie je môj prípad.

Práve naopak, považujem sa za nekreatívneho človeka. Keď som hocikedy kreslil, tak stále to isté autíčko. Keď s dcérami staviam Lego, zo všetkých tých kociek postavím vždy približne ten istý domček.

Keď príde normálny človek do hypermarketu, v ktorom ešte nikdy nebol, tak začne objavovať – hľadať to, čo chce kúpiť.

Ja hľadám predavačku, ktorá vie, v ktorej uličke je to, čo chcem kúpiť.

Tak isto to bolo aj so všetkými mojimi biznismi. Ja som nikdy nič svetoborné nevymyslel, neobjavil. Ja som hľadal toho, kto tú svetobornú myšlienku má.

Čo ma privádza k jednému z najkrajších a najinšpiratívnejších videí, aké som kedy videl. Naviac je od človeka, od ktorého by ste to asi nikdy nečakali – od tancujúceho blázna na americkom festivale. 🙂

Pokiaľ sa tiež trápite s nedostatkom motivácie, prosím, venujte tie tri minúty a pozrite si ho. Lepšie video o leadershipe ste isto nikdy nevideli (ak áno, prepošlite mi ho, prosím). Ukazuje, ako veľmi je rola lídra preceňovaná, aká dôležitá je rola prvých followerov.

A to som presne ja, prvý follower. Hľadám toho, kto potrebuje hrubú silu, ťahača, čo sedí v člne vpredu a hádže pádlom.

No a presne to bol aj prípad Addmention.

Keď som predal podiel v Strossle (o predajoch a exitoch si môžeme napísať nabudúce, dajte vedieť, ak vás niečo konkrétne zaujíma), hľadal som, čo ďalej. Mesiace som rozmýšľal a ako posledných 30 rokov, skončil som zase s tým obyčajným nudným lego domčekom. 🙂

Tak som len išiel hľadať tetu predavačku, ako vždy.

Napísal som 10 ľuďom, v sobotu počas prázdnin, veľmi podobnú správu. A jedným z tých ľudí bol aj Števo z affiliate siete Dognet.

Síce mi hneď prišiel out of office, že je na dovolenke s minimálnym prístupom k e-mailom, do hodiny som mal od neho aj konkrétny nápad a návrh na stretnutie (od prvého). Tomu sa hovorí exekúcia.

O tom, čo všetko nasledovalo, ako prebiehal proces, si napíšeme nabudúce.

Podstatná je nateraz jediná vec. Vy nemusíte mať nutne kreatívne nápady. Ani mať kontakty. Ani mentorov. Samozrejme, to všetko určite veľmi pomôže.

Ale keď to nemáte, stačí vám schopnosť nájsť tú pani predavačku. V modernom svete byť dobrý v „googlení“. To je veľmi podceňovaná schopnosť.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ

Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.