Ak sa nehanbíš za svoju prvú verziu produktu, spustil si neskoro

Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.

Mám pre vás jednoduchú hádanku. Schválne, koľko z vás si tipne správne.

Predstavte si jednoduchú úlohu – máte poslať 10 listov. Každý musíte poskladať, vložiť do obálky, obálku zalepiť a potom ju opečiatkovať.

Čo je podľa vás lepšie a rýchlejšie?

1. Urobiť to všetko postupne. Teda, že najprv poskladáte 10 listov, potom ich všetky naraz vložíte do 10 obálok, potom zalepíte všetky obálky a nakoniec ich všetky naraz opečiatkujete?

alebo

2. Urobíte to postupne. Teda, že prvý list poskladáte, vložíte do obálky, zalepíte ju, opečiatkujete, a takto to zopakujete ešte 9 ďalších ráz?

Keď sme túto úlohu dostali ešte kedysi dávno na vysokej škole, všetci v triede sme odpovedali, že prvá možnosť je lepšia. Pretože keď sa „špecializujete“, ide vám ten pohyb rukami postupne rýchlejšie, ušetríte tak čas a peniaze.

Až na to, že to bola nesprávna odpoveď. 😊

Ten druhý spôsob, teda, že to všetko robíte postupne, je v skutočnosti o celé desiatky percent rýchlejší (3:42 vs. 2:56). Keď neveríte, sami si to doma alebo s kolegami vyskúšajte. A keď sa vám nechce čakať, tak si pozrite jedno z mnohých videí na Youtube s takýmto experimentom.

Okrem ušetreného času a peňazí má takáto postupná práca tri zásadné výhody:
1. Vyššia kvalita výrobkov

Len si predstavte, že napríklad, keď už tú obálku chcete poslať, nezmestí sa do schránky. musíte všetko stiahnuť z distribúcie, rozbaliť produkty (listy), preskladať ich a povkladať do nových obálok s menšou veľkosťou.

Ak by ste to robili postupne, tak toto zistíte už pri prvom odoslaní prvej obálky. Pošlete info oddeleniu v kroku č. 1, a tí môžu chybu opraviť, produkt skvalitniť bez toho, aby im vznikli zbytočné náklady a prestoje.

2. Spokojnejší zákazník

Ak robíte vo várkach, zákazník č. 1 musí čakať, kým sa vyrobí tovar aj pre zákazníka č. 10. Ak mu to pošlete hneď, keď to bude dokončené, nebude na nikoho čakať a bude spokojnejší. V tom lepšom prípade vám dá spätnú väzbu, pošle kritiku, pomôže vyladiť produkt tak, že kým bude kupovať zákazník č. 10, už bude mať lepší, vyladenejší produkt

3. Menšie náklady

Ukladať listy, obálky, pečiatky… To veľa priestoru nezaberie. Ale predstavte si, že vyrábate autá či nábytok. Zrazu toho priestoru na skladovanie zásob potrebujete veľa. Peniaze máte viazané v polotovaroch. Ak vyrábate a odosielate postupne, potrebujete aj menej priestoru, máte menej peňazí viazaných niekde v skladoch.

No a nižšie náklady, vyššia kvalita výrobkov a spokojnejší zákazník vedú k logickému štvrtému záveru, prečo to všetko robíte vy – k vyšším predajom a ziskom.

V odbornej literatúre sa o tom dočítate ako o „lean production“. Známa je ním hlavne Toyota, ktorá bola svojho času najväčšou automobilkou na svete.

V startuperskom svete začínajúcich podnikateľov sa toto nazýva vtipnejšie: „Keď sa nehanbíš za svoj prvý produkt, tak si spustil neskoro.“

Výhody sú ale presne tie isté. Čím skôr máte produkt vonku, tým skôr naň dostanete spätnú väzbu. Vidíte dopyt na trhu, čo sa ľuďom páči (na tom stavajte), čo kritizujú (to zlepšujte) a čo ignorujú (na to nepáľte energiu). Šetríte náklady a zvyšujete svoju šancu na úspech.

A o to, špeciálne na začiatku, ide. Cieľom nie je zarobiť mega veľa peňazí (na to príde čas neskôr). Cieľom je overiť si produkt, dopyt na trhu, získať motiváciu… A vydržať čo najdlhšie pri živote. 😊

Práve preto sme konečne spustili Addmention.

Je hotových ani nie 5 % z toho všetkého, čo by sme tam chceli mať. Je mi trápne za to, koľko málo tam toho máme… Ale sme vonku, zbierame prvé spätné väzby a overujeme teórie.

Zaregistrujte sa do nášho early beta testu a potom mi napíšte svoje konto. Odberateľom tohto newslettra venujem 20 eur bonusový kredit na nákup spätných odkazov.

To je dobrá ponuka, čo poviete?

Pekný deň.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ

Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.