Poznáte ten najväčší hoax v histórii ľudstva?
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Počuli ste vtip, že optimista vidí pohár spolovice plný, pesimista spolovice prázdny, a šikovný marketér vám doň predá kocky ľadu? 😊
Vtipným príkladom toho, ako dokážu marketéri prekrúcať je zdôvodnenie, prečo je cyklistika absolútna hrozba pre fungovanie sveta.
Cyklista si nekúpi auto. Tým pádom:
Nepotrebuje pôžičku.
Nepotrebuje havarijné poistenie.
Nekupuje benzín.
Nemusí s autom chodiť do opravy.
Nepoužíva platené parkovanie ani „umyvárky“.
A naviac, ostáva štíhly!
Ekonomiky nepotrebujú zdravých ľudí. Nekupujú si lieky, nechodia k doktorom a do nemocníc. Žijú dlhšie a spotrebujú viac prírodných zdrojov.
Zato každý jeden fast food vytvorí 30 ďalších pracovných miest. 10 kardiológov, 10 zubárov, 10 expertov na chudnutie + ďalších ľudí, ktorí priamo pracujú pre danú franšízu.
A viete čo?
Chodci sú ešte horší.
Tí si nekúpia ani ten bicykel! 💔
A cez tento vtip by som sa rád dostal aj k dnešnej nevtipnej pointe:
Toľko sa bojuje proti fake news, ale čo reklama?
Prezradím vám, čo je podľa mňa najväčší hoax v histórii ľudstva.
Je to hamburger v McDonalde.
Na obrázku vyzerá tak dokonale. Nadýchaná mäkučká žemľa, roztápajúci sa zlatavý syr, na tom celom šalát, z ktorého pri dopade vyprskli kvapky vody.
V realite dostanete akúsi placku, ktorá okolo toho obrázku z menu nešla ani veľkým oblúkom.
My marketéri máme všetko to prekrúcanie a zveličovanie v sebe už tak nejako zakorenené.
Vystupujeme na pódiách, v médiách, v rozhovoroch, tvoríme prípadové štúdie a príspevky, akého klienta či ocenenie sme získali, koľko predajov urobili, peňazí od investorov vyzbierali… Skrátka, na čo siahneme, to premeníme na zlato.
Robíme to pre to, aby sme zvyšovali svoju hodnotu, priviedli nových klientov, získali pochvalu od kolegov, aby nám spolužiaci zo strednej/výšky závideli… Dôvodov je milión.
Potom príde nový kvartál, nový rok, dvihnú nám ciele, zvýšia sa naše vlastné očakávania a kolobeh sa opakuje, len ešte viac pridáme na prekrúcaní.
Pamätajte teda – reklama je dobrý sluha, ale zlý pán.
Vytvára zdanie dokonalého sveta, ktorý často býva úplne odlišný od reality. Každý deň to vidieť na obrázkoch produktov v potravinách, reštauráciách, v teleshoppingu. Vedeli ste, že Coca-Cola sa pôvodne predávala v lekárňach? Priam liečivý bio eko raw nápoj to musel byť! 😊
Nie je náhoda, že povolanie marketéra je najmenej dôveryhodné spomedzi všetkých. Sme na tom horšie ako politici, realiťáci či bankári.
Spomeňte si na to, keď budete najbližšie frflať na fake news, aké sú nebezpečné pre spoločnosť.
Či náhodou my sami, čoby tvorcovia verejnej mienky, nevytvárame to isté, či ideme príkladom ostatným.
Držím nám všetkým palce, aby sme ciele a očakávania mali nastavené tak, aby sme nemuseli používať akékoľvek neetické praktiky. 👍
Pekný deň.
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️