Tá najväčšia chyba, ktorú môžete spraviť vo svojej kariére

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Veľa profesionálov, a netýka sa to len obchodu či marketingu, ale všeobecne, často opakujú tú istú zásadnú chybu.

Tým, že sa venujú svojej špecifickej oblasti každý jeden deň, je prirodzené, že sa rýchlo stanú odborníkmi vo svojom segmente. Poznajú systémy, procesy, čo kde je, a ako to funguje.

Toto je ten zlomový moment, kedy u mnohých nastane pocit uspokojenia. Prestanú čítať, vzdelávať sa, posúvať veci dopredu. Nemajú už takú motiváciu komukoľvek čokoľvek dokazovať, vyhrávať, ako keď kedysi začínali.

Mám k tomu aj obľúbený vtip: Stretnú sa dvaja kolegovia na parkovisku pred robotou. Jeden v novom obleku, v ruke kufrík, kde má úhľadne zoradené perá, papiere, notebook, vizitky. Druhý je v kraťasoch, šľapkách, v ruke drží igelitku a v nej jogurt.

Vo výťahu sa pýta ten s kufríkom toho s jogurtom: „Pán kolega, wow, vy to po všetkých tých rokoch máte v hlave, že?“

A ten mu odpovedá: „Nie, ja to mám na saláme.“

No a napriek tomu, že je to smiešne, je to zároveň veľká chyba. Lebo ako sa hovorí: „The day you stop learning is the day you stop growing.“ (Deň, kedy sa prestaneš vzdelávať, prestaneš rásť.)

Napriek tomu, že som svoj prvý web vytvoril už na strednej škole (= roky predtým, ako vznikol WordPress či akýkoľvek nástroj, kde si to ľahko za 5 minút vyklikáte), že už roky tvorím a podnikám, každý jeden deň v roku, či je pracovný deň, víkend či sviatok, trávim učením sa. O obchode, marketingu, podnikaní, životospráve… Je toho veľa. Minimálne 30 minút denne, často, ale hravo aj 1 – 2 hodiny. Pri športe, šoférovaní alebo domácich prácach, skrátka v nulovom čase.

No, a viete čo?

ZAKAŽDÝM sa dozviem niečo nové, získam nové pohľady a objavujem v známych veciach predtým nevidené. Podobne ako nejaký film, ktorý ste síce videli už 20-krát, ale stále si tam všimnete nejaké nové detaily, darčeky od režiséra pre najskalnejších fanúšikov.

Odporúčam všetkým robiť to isté. Máte knihy, články, YouTube, tieto moje e-mailingy… Vzdelávajte sa. Jediné, čo potrebujete je chuť (preto je také dôležité mať prácu, ktorú by ste robili aj zadarmo), čas a zariadenie, na ktorom si práve čítate tieto riadky.

Vďaka takejto stratégii nebudete nikdy stagnovať. Budete stále chodiť s novými nápadmi, zlepšovať veci, váš náskok oproti trhu sa bude stále zväčšovať. S tým adekvátne porastie aj vaše ohodnotenie: buď vám v práci zaplatia viac, alebo sa o vás pobije konkurencia, to som si istý.

Ak je ten váš vysnený segment online marketing, a ak nechcete stagnovať, potom by som vám rád odporučil Digitálnu Univerzitu. Svoje know-how tam rozdávajú výborní lektori a už o pár dní končí prihlasovanie do nového ročníka.

Tak smelo do toho. Len ťažko môžete investovať lepšie čas a peniaze ako do seba. 😊

Držím palce. 

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️