Tá najväčšia výzva, ktorej marketéri v najbližšom roku čelia
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Vždy sa divím (a je mi to aj ľúto), keď si otvorím nejakú donáškovú aplikáciu, hladný, v čase obedovej špičky a vidím, ako reštaurácia ponúka 20 – 30 % zľavu. Alebo keď obchody počas vianočnej sezóny ponúkajú výpredaje (naozajstné, nie tie akože).
To mi príde, ako keby ste v lete, v najväčšom teple, rozdávali zmrzlinu či vstup na kúpalisko zadarmo.
Pripomína mi to najbizarnejšiu cestu taxíkom, akú som kedy zažil. Šofér sa mi celú cestu sťažoval, aké to má ťažké, že si kvôli práci kúpil auto a teraz musí jazdiť za smiešnu sumu, len aby dokázal splácať lízing.
Na druhej strane tu máte Apple. Tí vám úplne v pohode predávajú KÁBEL k monitoru za 160 dolárov! A aj tak bol vypredaný.
Prezradím vám tajomstvo – hocikto, ešte aj študent na strednej škole, dokáže dať zľavu, predať viac a vygenerovať vyšší výnos. To nie je žiadne umenie, ba naopak, priam to zabíja vašu značku.
V drvivej väčšine prípadov však na výnosoch nezáleží. Zisk je dôležitý.
Takmer každá zľava ide na úkor profitu. Naviac tu máme rekordnú infláciu, náklady idú hore, čiže aj to menej má ešte menšiu hodnotu.
Veru, dvíhanie cien, to je hádam tá najväčšia výzva, ktorej marketéri najbližší rok čelia.
Je to zároveň krásna ukážka toho, v akom komplexnom odvetví pracujeme, že marketing ≠ reklama. Môžete mať ten najlepší produkt na svete, s tou najkrajšou reklamou, ktorý ponúkajú tí najmilší predavači. Ale keď zákazníkovi nedokážete odkomunikovať, že to má tú hodnotu, ktorú za to pýtate, tak si to nekúpi.
Keď aj tak uvažujete, že by ste do nebezpečných vôd so zľavami predsa len chceli vstúpiť, mala by byť na tom kompletne postavená celá stratégia vášho fungovania.
Mám pre vás k tomu aj perfektnú prípadovú štúdiu, čo všetko to obnáša, na čo musíte byť pripravení. Už ste niekedy rozmýšľali, prečo je Ryanair taký lacný? Ako je možné, že let do Londýna stojí menej ako vlak do Prahy?
Držím palce.
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️