Ako nalepovacie lístky zarobili malej pizzerii štvrť milióna dolárov extra?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

V 2013 si istý burzový maklér z Wall Street, Mason Wartman, povedal „a dosť“. Zavesil kariéru na klinec a začal predávať trojuholníčky s pizzou. 1 trojuholník = 1 dolár.

Raz k nemu prišiel zákazník, ktorý zaplatil o dolár viac. Výdavok nechcel, a tak sa s Wartmanom dohodli, že za tie peniaze dajú jeden trojuholník niekomu, pre koho je aj ten dolár veľa = bezdomovcovi.

Mason teda kúpil lepiace poznámkové lístočky, napísal na jeden z nich odkaz s jeho hodnotou a nalepil na stenu v prevádzke. Ktokoľvek mohol prísť, odlepiť a vymeniť za trojuholník, nikto sa nič nepýtal.

Myšlienka sa ujala. Ľudia si to všimli a zrazu začali chodiť do pizzerky davy tých, ktorí nechávali dolárové lístočky na stenách aj tých, ktorí ich odlepovali. Toho sa neskôr chytili médiá, a tak tam začali chodiť ešte väčšie davy.

No a Mason? Ten si aj budoval dobrú karmu, aj predával ako divý. Je krásnou ukážkou toho, že programy spoločensky zodpovedného podnikania (CSR) nemusia byť len pre veľké korporácie, ktoré si môžu dovoliť vylievať peniaze do bezodnej diery. Práve naopak, že aj takéto aktivity dokážu byť „odlišovákom“, ktorý prinesie okamžitý zisk.

Bohužiaľ, pizzeria po 6 rokoch prevádzky zatvorila. O tom možno napíšem nabudúce, dajte mi vedieť, ak vás to zaujíma.

Avšak za tú dobu vraj stihli nakŕmiť 80 – 100 ľudí denne a rozdať dokopy 250 – 300 tisíc kúskov pizze (a Wartman mal v pokladničke štvrť milióna dolárov extra). Jeden bezdomovec sa vraj za ušetrené peniaze ostrihal, slušne obliekol a získal prácu. Vidíte, aj ten pre niekoho smiešny dolár môže pre iného znamenať obrovskú pomoc.

No a prečo vám to píšem?

Lebo keby existoval nejaký rebríček, toto obdobie by určite vyhralo cenu za to najblbšie v roku. Vojna, inflácia, politici sa hádajú, magori strieľajú na ulici nevinných či jazdia za volantom opití…

Ešte aj počasie je už také sychravé hnusné melancholické, a naviac je pondelok! 😊

Moje odporúčanie je stále to isté – nemrhajte čas vecami, ktoré aj tak neovplyvníte. Nepýtajte sa, čo všetko by mala krajina pre vás urobiť, ale čo všetko môžete urobiť vy pre ňu.

Čo takto radšej využiť svoje schopnosti a pomôcť niekomu vo vašom okolí? Napríklad tej malinkej reštaurácii, kam radi chodíte, založte profil na Google My Business a vysvetlite im, ako pozbierajú veľa 5-hviezdičkových recenzií. Alebo im pomôžte nadizajnovať atraktívnejšie menu, spravovať sociálne siete či ponúknite akúkoľvek inú schopnosť, v ktorej excelujete.

Choďte a pomáhajte. Keď to dokázal stánok s pizzou, určite to zvládnete aj vy.

Pekný deň.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️