Ako zákazníkov presvedčíte, že ponúkate super kvalitu?
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Počuli ste už niekedy o reštaurácii DILL v Štokholme, Švédsku? Otvorili ju v septembri 2013 v takzvanom pop-up móde, čiže iba na pár týždňov.
Po tom, čo tento podnik oznámil, že tam bude variť 2-hviezdičkový michelinský kuchár 9-chodové menu, sa témy vo veľkom chytili ako médiá, tak aj ľudia na sociálnych sieťach. Všetci si chceli pochutiť na luxusných jedlách za smiešnych 50 eur (to je pre Švédov toľko, čo pre nás tak 17 eur, priemerná mzda tam je 3x vyššia).
Preto keď DILL spustil rezervácie, do polhodiny bolo plne obsadené.
Po otvorení zase hostia i novinári zdieľali fotky jedál takých dokonalých, až vám je ľúto do toho pichnúť vidličkou, na Instagrame, v článkoch i recenziách v médiách. Bolo to skrátka všade.
Hlavné prekvapenie však prišlo na samotnom konci.
DILL prezradil, že má tajomstvo. Že jeho názov je len prešmyčka slova Lidl, pretože úplne všetky suroviny, do posledného zrnka soli, boli nakúpené práve v tomto obchode. Hlavnou pointou celej kampane tak bol odkaz, že top kvalitné jedlo nemusí stáť veľa. Že lacné môže byť stále michelinské. A zase toho boli plné médiá a sociálne siete. 😊
Keď Lidl začínal, v hociktorej krajine, nielen na Slovensku, bolo to také ako kedysi Made in China. Lacné, ale nekvalitné. Staničný bufet v reštauračnom biznise.
V Británii našli na rovnaký problém úplne iné riešenie. Zorganizovali jarmok, ktorý vyzeral ako ten pravý, farmársky. Všade samé stánky, porozhadzované kopy sena a predavačky, ktorým už len chýbala hlina za nechtami od toho, ako pre vás ťahali tú reďkovku zo zeme. Všetko ovocie, zelenina, syry, pečivo, mäso extrémne chutné a za skvelé ceny.
A zase to rozuzlenie na konci, že všetko z Lidlu, kde si to môžete kúpiť každý jeden deň.
Na a na Slovensku? Tu neotvorili žiaden hipsterský trh, posh reštauráciu. Tu na to išli úplne inak, jednoduchšie – otvorili Kuchyňu Lidla.
Projekt, ktorý vraj po všetkých tých rokoch pozná 9 z 10 Slovákov. Podľa verejných štatistík má od 250 do 300 000 návštev mesačne. Na YouTube majú samostatný kanál s 2 600 videoreceptami, 90 miliónmi videniami a 148 000 odberateľmi.
Veru, dnes už nie je Lidl kvalita vtip. Ako v jednom rozhovore odpovedal ich marketingový riaditeľ na otázku, čomu firma vďačí za zmenu od zavrhnutej k plne rešpektovanej značke: „Určite je to Kuchyňa Lidla. Prostredníctvom nej sme si budovali kompetenciu odborníka na potraviny.“
Takže to všetko dokáže kvalitný obsahový marketing. Robiť reklamu takú kvalitnú, že sa Vám 150 ľudí prihlási na jej odber.
Najviac sa mi na tom celom páči práve tá dlhodobosť. Neotvorili to na víkend, pár týždňov, ale majú to vonku už 9 rokov. Žiaden šprint, maratón. Je to síce nuda, nevyhráte súťaže kreativity, nebudete mať cool virálnu kampaň, ale o to v žiadnom biznise (mimo toho reklamného) vôbec nejde.
A presne preto som aj najnovšie video venoval ohodnoteniu tej najlepšej reklamnej kampane v histórii Slovenska. Mnohí budete z víťaza isto prekvapení.
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️