Ten najhodnotnejší majetok, ktorý firma môže mať

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Môžete predávať aj najnovšie Nike tenisky.

Môžete mať na ne tú najlepšiu, najkrajšiu reklamu na svete.

Môžete ich ponúkať za tú najlepšiu cenu, od tej najsilnejšej značky.

Keď ale máte v predajni otrávený personál, ľudí, ktorý ten dokonalý produkt šmaria do regálu. Ej, vtedy vám nepomôže ani svätená voda.

Obidva príbehy, o ktorých vám dnes napíšem, sa stali pred pár rokmi, obidva sa stali priamo mne.

V tom prvom som si chcel kúpiť otepľovačky, presne takto v máji, mysliac si, že je to najvhodnejšie obdobie roka. Predsa je leto, mimo sezóny, budú mať široký výber a nebude to stáť veľa peňazí. Ó, Filip, ty si skrátka génius!

Krátko pred polnocou som teda napísal do dvoch prevádzok jednej a tej istej značky. Veľkej, silnej, každý rok investujú do reklamy milióny eur. Obidve predajne sídlili v nákupných centrách, približne rovnako ďaleko od môjho domu, obidve otvárali o 9.00 h ráno.

Viete, aký bol výsledok?

Diametrálne odlišný.

Z prvej predajne odpísali 12 minút po otvorení, pekný e-mail s dôvodom, prečo tovar momentálne nemajú, aké je možné riešenie, popriali pekný deň a podpísali sa.

Z druhej predajne odpísali 5 hodín po otvorení, štýlom nemáme a nedá sa. Síce bez podpisu, ale zato s gramatickou chybou.

No, a teraz si tipnite, ak by som napísal len do tej druhej predajne, aká je šanca, že by som tam tie otepľovačky kúpil?

Druhý príbeh sa stal tiež v lete, na večierku jedného z najväčších a najbohatších slovenských médií, určite ho všetci dobre poznáte.

Pozvali ma odtiaľ na klientsky večierok, v centre mesta, v drahom podniku. Spievali tam drahí speváci, veľké stoly sa priam prehýbali pod steakmi takými dobrými, že keby vám v krku zabehli, aj Heimlichov manéver by ste odmietli. 😊

Mali tam pozvaných toľko ľudí, že keď kolegovia niektorých hostí nemohli, zavolali si tam kamarátov, frajerov, nedalo sa to skontrolovať.

O mesiac neskôr som sa od tej istej osoby, ktorá ma tam zavolala, dozvedel, že vedenie pre svojich ľudí zorganizovalo teambuilding. Objednali ohnisko na Železnej studničke, poobede, po pracovnej dobe. Neboli žiadni speváci, diskogule, drinky zadarmo. Ešte aj to mäso si mali ľudia doniesť sami, veď predsa každý nech je to, čo mu chutí.

Chcete ultimátnu marketingovú radu?

Prestaňte investovať všetky peniaze do zákazníkov. Do komunikácie, super produktov, otvárania nových obchodov, nízkych cien.

Interný marketing, investovanie do zamestnancov, je minimálne rovnako také dôležité. Do ich šťastia, pohody, rozvoja. (A, samozrejme, aj do ich kontroly, lebo predsa dôveruj i preveruj. Fajnový mystery shopping nemôže nikdy uškodiť.)

Špeciálne to platí o všetkých tých, ktorí prichádzajú so zákazníkmi do kontaktu – predavači, čašníci, zákaznícka podpora. To často bývajú tí najjuniornejší ľudia, najmenej platení, majú najmenej tréningu. Ale presne podľa nich bude väčšina vnímať imidž celej firmy, ktorú reprezentujú.

Ako hovorí každá druhá manažérska poučka na LinkedIne, zamestnanci sú najdôležitejším majetkom firmy.

Tak sa o nich starajte.

Lebo keď sa vy postaráte o nich, oni sa postarajú o vašich zákazníkov.

 

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️