Bez dát a čísel si len ďalšia osoba s názorom

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Dnešný newsletter je posledným dielom zo série tých najväčších zistení, ktoré som sa  dozvedel za šesť rokov dennodennej tvorby obsahu (prečítajte si tie predošlé, ak vám ušli).

A dovolím si tvrdiť, že zo všetkých je tým najdôležitejším:

Ako všetku tú snahu vyhodnotiť?

Pretože bez toho, aby ste videli výsledky, aby ste si to vedeli celé odmerať, len veľmi ťažko si udržíte motiváciu, len veľmi ťažko vám odsúhlasí šéf rozpočet a aj schopnosť zlepšovať sa bude výrazne pomalšia.

No a potom pri prvej kritike, ktorá 100 % príde, pri prvých hejteroch, ktorí vám budú chcieť pokaziť deň, začnete o sebe pochybovať, či to vôbec má zmysel.

Práve vyhodnocovanie je jednou z najväčších slabín content marketingu. Veď ako dokáže niekto presne vyčísliť, že je užitočný, že sa oplatí venovať tomu čas, peniaze a srdiečko?

Reklamná zmienka: 

DASE je profi agentúra špecializujúca sa na analytiku. Ak máte malý rozpočet, určite vám dobre poslúžia ich online kurzy. Ak ste už zabehnutá firma, ponúkajú aj celodenné školenia či osobné konzultácie. Neriskujte, zverte sa do rúk odborníkov.

Dnes vám teda ponúkam rovno tri spôsoby, ako ľahko zistíte, či sa vám darí.

Stačí uspieť v jedinom z týchto troch bodov a ja som si takmer istý, že si svoju snahu dokážete obhájiť pred kýmkoľvek, šéfom, klientom, rodinou, a hlavne sebou samým.

1. Vyššie výnosy

O koľko viac ste predali konkrétnych produktov, o koľko vám stúpol konverzný kurz, počet dopytov na Vaše služby, objednávok…?

Výpočet čísel, ktoré sa dajú ľahko premeniť na príjem sú tým najjednoduchším typom vyhodnotenia a najrýchlejším spôsobom, ako vám odsúhlasia vyššie rozpočty (teda v prípade, že máte v tabuľkách veľa zelenej a málo červenej farby 😊).

Ale pozor. Existuje ešte jeden spôsob, ako zarobiť viac peňazí.

2. Nižšie náklady

Viac peňazí viete zarobiť aj tak, že menej miniete.

Viete si vypočítať, o koľko vám klesli reklamácie od nespokojných zákazníkov, volania na telefonickú podporu, otázky ľudí?

Stále je to jednoduché, lebo sa to dá okamžite zameniť na ušetrené peniaze. Pretože čím menej zákazníkov sa sťažuje, tým menej vás to bude stáť, tým skôr vás odporučia.

A tým sa dostávam k tomu poslednému, najťažšiemu typu vyhodnotenia.

3. Sláva

Keď som rozbiehal Strossle na Slovensku, tak sme stavali značku na zelenej lúke. Povedomie 0.

Aby to nebolo príliš ľahké, ešte aj o natívnej reklame a content marketingu, hlavných oblastí nášho fungovania, bolo povedomie mizivé. Až natoľko, že keď som sa vtieral na prvé stretnutia (a to doslova, lebo inak ma ako neznámu značku všade odmietali), tak som ani nehovoril o tom, čo robíme.

Nebol priestor, musel som najprv vôbec vysvetľovať, že má zmysel tvoriť kvalitný obsah.

Že ten potenciál má ďaleko väčší ako len vyššie priečky vo vyhľadávačoch.

A že obsahový marketing nie je, že vám za peniaze médium uverejní nudnú tlačovú správu.

Ale vytrvali sme a kvalitný užitočný obsah je dodnes 99 % celej našej komunikácie.

No a výsledok?

Podľa prieskumu medzi slovenskými marketérmi bol Strossle 3. najznámejšia platforma, po Google a Facebooku. To nie je zlé na párročnú firmu.

Vďaka slávnejšej značke budú aj vaši obchodníci a reklama úspešnejší, konverznejší, zákazníci menej cenovo senzitívni.

Ak nemáte peniaze na podobné prieskumy (stoja rádovo v nízkych tisícoch eur), existujú aj alternatívy zadarmo – Google Keyword Planner alebo Google Trends.

Tou prvou je, že si sledujete vyhľadávanosť na Googli a porovnávate to s konkurenciou. V tom našom prípade viac ľudí hľadalo názov firmy ako pojmy content či obsahový marketing dohromady.

Tou druhou je, že sa porovnávate s inými pobočkami, prípadne konkurentami. My na Slovensku sme robili aj to, čo sme klientom radili, obuvníkove deti chodili obuté, vodu káže a vodu pije.

V zahraničí nie, tam mali iné formy. A napriek tomu, že to boli väčšie pobočky, viac ľudí tam pracovalo, mali dlhšiu históriu, takto dopadlo porovnanie v Google Trends.

Takže, aby som to zhrnul:

  1. Vykašlite sa na všetky srdiečka, zdieľania, komentáre. Z nich sa ešte žiaden marketér nenajedol.
  2. Musíte viac zarobiť, alebo ušetriť peniaze, alebo byť slávnejšími.

Uistite sa, že si všetko dokážete odmerať, vyčísliť v peniazoch prínos… A už vás nikdy nebudú spochybňovať a škrtať pri plánovaní rozpočtov.

Jednoduché ako facka, že? 😊

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️