Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Tak vám bola taká jedna tiktokerka, ktorej došlo tužidlo na vlasy. Von ale treba ísť namaľovaný a pekný, tak použila Gorilla Glue – lepidlo v spreji.
S čím nerátala, že je to superlepidlo a vlasy jej to tak spojilo s hlavou, že vyzerali ako vytetované
Nepomáhalo nič, ani keď si to umyla desiatky krát, ani zoškrabať, ani oholiť.
Zúfalá teda po mesiaci nahrala video na Tiktok, aby jej s tým voľakto pomohol.
Výsledok?
a. Virálne video, 50+ miliónov videní, kopa mediálnych výstupov
b. Gorilla Glue získala imidž superlepidla. Podľa Google Trends 20x viac vyhľadávaní, na Amazone 43x
c. Dievčina si založila vlastný merchandise (tričká, mikiny, tepláky) s názvom „Bonded for life“ (spojený na celý život), ktorý sa podľa bulváru predával ako teplé rožky
d. Našiel sa lekár, ktorý si naštudoval zloženie, vynašiel rozpúšťadlo a dievčatu pomohol odstrániť to
e. Založila si vlastnú telefonickú linku, kde radila, ako sa starať o vlasy
f. Natočila aj hudobné videoklipy … a skrátka recyklovala čo to šlo.
Čo k tomu dodať. Žijeme v šialenom svete
O krajšom a silnejšom prome sa im ani nemohlo snívať
Počuli ste už o The Queen’s Gambit, jednom z najnovších seriálov na Netflixe?
Je o hráčke šachu, ktorá rieši svoju závislosti a tragédiu v rodine, a popri tom to dotiahne do zápasu o titul svetového šampióna.
Mnohým príde šach ako nudná a pomalá hra. Preto aj samotný Netflix prekvapil obrovský úspech, ktorý nový seriál zožal. Len za prvý mesiac si ho pozrelo 62 miliónov domácností, v 63 krajinách sa stal jednotkou a celkovo je to najsledovanejšia miniséria v histórii.
No a teraz otázka: Čo to znamená pre šach samotný?
– podľa vyhľadávaní na Google je šach na svojom 14 ročnom maxime
– registrácie na chess.com narástli štvornásobne. Z 280.000 v októbri na 1 milión v Novembri. Zo 7-8.000 denne na 40.000 denne
– The Queens Gambit, pôvodný román, sa stal bestsellerom podľa Amazonu či New York Times. 37 rokov po jeho vydaní
– vyhľadávania šachových setov na Ebayi narástli 2,5 násobne
Podobnú slávu si užila napríklad aj tematika Černobylu po zverejnení seriálu na HBO, alebo Chevrolet Camaro po tom, čo prišli na svet Transformeri .
Napadadajú vám nejaké ďalšie takéto príklady?
Tento týždeň sme všetci zažili učebnicový príklad, aké dôležité je budovať značku.
Vedeli ste, že pohár, ktorý sa zobrazil na stole v Game of Thrones, nepatril Starbucksu?
Pre predaje a úspešný marketing je super dôležité „vlastniť“ kategóriu. Kupujete knihy? Martinus. Letenky? Pelikán.
Počítače? Alza … Starbucks nemá ani náhodou najlepšiu kávu. Je predražená. A aj tak je to love brand, ktorý z toho fakt ťaží. Predajmi, aj takýmito asociáciami.
Koľko času a peňazí investujete do svojej značky vy?