Ako vybudujete silnú značku bez veľkej reklamy?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Dnes mám pre vás priam šokujúci, ale môj veľmi obľúbený tip, pripútajte sa, prosím:

Vy NEPOTREBUJETE žiadnu reklamu.

A to vám tvrdí niekto, koho živí predaj reklamy, kto sa vás už roky každý jeden kalendárny deň snaží presvedčiť o opaku. Takže naozaj zbystrite pozornosť, či som sa nezbláznil.

Až príliš často mi píšu ľudia s tým, nech im poradím s marketingom (neuvedomujúc si, že marketing reklama), aby sa im rozhýbali predaje, aby zarábali viac.

Často sa tiež stretávam s názorom, že krásnu vtipnú imidžovú reklamu v TV, rádiu, billboardoch a veľkých médiách si môžu dovoliť len veľké firmy.

Že malé značky môžu len ťažko investovať do značky, že sú priam odsúdené na všetky tie Google a Facebook výkonnostné kampane.

Alebo dnes som si prečítal názor, že malé značky voči veľkým, zabehnutým, známym nemajú šancu preraziť.

Nezmysel.

V poslednom e-maile kurzu 26 najväčších tajomstiev marketingových profíkov (prihláste sa, ak ste sa ešte nezúčastnili) hovorím, že všetka reklama je len obyčajný amplión, nič viac.

Ak sú vaše produkty hrozné, reklama to všade rozhlási.

Ak sú vaše produkty perfektné, reklama to všade rozhlási.

Skvelé veci, silnú značku viete robiť aj bez obrovských rozpočtov na reklamu. Tá je iba akýmsi urýchľovačom času.

Bude vám to dlhšie trvať, zaplatíte svojím časom či možným ušlým biznisom, zákazníci vám budú pribúdať len pomaly.

Ale ak budete mať kvalitné produkty, dobrý servis, budete tomu dávať srdiečko, potom sa budú vracať, častejšie a viac nakupovať. Budú vás odporúčať, budú nechávať pozitívne recenzie.

S tým vám príde viac peňazí do pokladničky, viac budete môcť komunikovať… A ani sa nenazdáte a zrazu budete aj vy tá veľká silná značka, čo má reklamu v televízii a všetci budú tvrdiť, že to len preto, lebo ste veľká silná značka!

Presne tak som budoval aj Strossle. Na začiatku, keď sme len začínali v 2016, všetku energiu som venoval tomu, aby sme poskytovali tú najlepšiu, najkomfortnejšiu službu (hovorím v množnom čísle, ale reálne som to robil všetko sám doma z obývačky).

Celá naša reklama bola o tom, že som e-mailoval, telefonoval a vtieral sa na stretnutia. Až neskôr, keď sme si všetko overili, že služba funguje a klienti sú spokojní, sme začali pomalinky prikurovať pod kotlíkom. A pred tým, ako sme zavreli, boli naše investície do komunikácie viac ako 150 000 eur.

No a keď stále neveríte, chcete známejší príklad, pozrite si Martinus.

V rekordný deň 2021 predali viac kníh, ako za celý rok 2005, alebo za priemerný mesiac v 2010.

No, viete čo?

Len v 2020, prvýkrát vo svojej 30-ročnej histórii, mali reklamu v televízii. Dokonca sa tak ľuďom páči, také parádne čísla má, že tieto Vianoce ju už štvrtý rok opakovali.

Budujte najprv produkt, skvelé služby a až potom, postupne, po malých kúskoch, používajte amplión.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️