Koľko trvá nazbierať 1000 odberateľov?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Tipnite si, ako dlho trvá na YouTube, kým nazbierate prvých 1000 odberateľov?

(Len dajte tip, až potom čítajte ďalej).

Podľa nástrojov ako VidIQ či Tubebuddy, ktoré agregujú dáta od tisícov tvorcov, je to 15,5 mesiacov, resp. 164 videí. To znamená, že ak budete nahrávať 3 videá týždenne, tak za rok to máte!

Keď sa pýtali svojich divákov (tvorcov) na otázku, koľko im trvalo dosiahnuť „tisícku“ od momentu nahratia prvého videa, tak zo 16 000 hlasov 79 % hlasujúcich odpovedalo, že ju ešte nedosiahli.

Pripomínam, že to sú medzinárodné dáta. Na miniatúrnom Slovensku a v Čechách to bude istotne viac.

Keď som ja po dlhých predlhých mesiacoch príprav vydal v decembri 2021 svoje prvé YouTube video, myslel som si, že to pôjde rýchlo.

Veď toľko ľudí sledovalo moje príspevky na troch sociálnych sieťach, bolo prihlásených do newslettrov, publikovali aj inzerovali sme v prestížnych médiách… No skrátka distribuovali sme ako King-Kongovia.

K tomu sme si tiež veľa VEĽA tutoriálov naštudovali, zaplatili niekoľko kurzov, radili sa so špičkovými konzultantmi, manažérmi veľkých youtuberov a snažili sa tvoriť najlepšie ako sme len vedeli.

A napriek všetkému sa nám podarilo dosiahnuť prvú tisícku po 36 videách a 7 mesiacoch.

No a keď som si myslel, že som to zlomil, že teraz to už pôjde ako po masle, tak k 10 000 odberateľom na YouTube mi to trvalo ďalší rok a 160 videí (cca 200 dohromady).

Zdá sa vám to veľmi pomalé, alebo že sme na tom YouTube robili niečo zle?

Tak vám prezradím, že v porovnaní s Facebookom, LinkedInom a Instagramom bol YouTube našou najrýchlejšie rastúcou sieťou! 🙂

Presnejšie povedané, na Instagrame mi dosiahnuť 10 000 sledovateľov trvalo 2 roky a 4 mesiace, na LinkedIne viac ako 5 rokov, a na Facebooku som to číslo nedosiahol doteraz. 7 rokov tam prispievam, pravidelne, každý jeden kalendárny deň. A sme na čísle 9 200. Ale stále lepšie ako tento newsletter, ktorý sa už rok zasekol niekde na čísle 5 000 (ak máte niekto tip, ako ho nafúknuť, bohato sa vám odmením!).

Smutné?

Možno.

Ale pravdivé.

Píšem vám to preto, lebo v dnešnom svete sociálnych sietí sme sústavne ohurovaní číslami a úspechmi.

Navonok, na sociálnych sieťach, v médiách vidieť všetky tie úspechy. Henten mal jednoduchú myšlienku a za večer sa z neho stal milionár. Tamten premení na zlato všetko, čoho sa dotkne. Chápete, čo myslím.

Naviac sme nadobudli dojem, že je normálne mať všetko hneď. 

A potom, keď naše príspevky nemajú tisíce srdiečok, videá nemajú pozretí viac ako Mr. Beast, keď sme sa za pol roka nestali riaditeľom v medzinárodnej firme, tak máme pocit, že sme zlyhali, pýtame sa samých seba „čo robím zle?“

V tom horšom prípade s tým naviac aj prestaneme, „lebo veď nám sa to aj tak nikdy nepodarí“.

Nuž dve veci by som Vám chcel odporučiť:

Tá prvá je: vytrvajte. Nič na tomto svete sa nevyrovná vytrvalosti.

Tá druhá rada je z mojej prednášky, ktorú som mal prednedávnom na jednej strednej škole podnikania. Študenti tam prišli vzdelať sa a inšpirovať, super atmosféru sme tam mali.

Ale na konci som im dal moju top radu, ktorou som to celé pokazil, na smiech som bol, pravdepodobne všetok získaný kredit som stratil.

Aby si vymazali svoj Instagram.

Váš deň bude naplnený a prenádherný aj bez falošného sveta sociálnych sietí.

To vám sľubujem, mám to odskúšané.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️