Ako zdvihnete svoju hodnotu? (Aj 100-násobne)

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Na Amazone dnes nájdete všetko, nie nadarmo mu hovoria „everything store“.

Ale viete, ako v roku 1994 začínali?

Ako obyčajné kníhkupectvo.

Celé 3 roky predávali iba knižky, pretože tie sa nepokazia, nevyjdú z módy, neexistuje tam 20 rozličných konfekčných veľkostí, nie je čo reklamovať.

Celé 3 roky sa snažili byť najlepším e-shopom na knihy, nech majú najširšiu ponuku za najlepšiu cenu.

Až keď to mali už všetko zmáknuté, tak sa postupne rozšírili o CDčká, DVD, videohry, hry…

A až keď mali aj to všetko zmáknuté, tak sa premenili na marketplace, kde ponúkali všetko ostatné.

O rok neskôr internetová bublina praskla a kým hromada ich konkurentov padla na kolená, oni dosiahli svoju prvú miliardu vo výnosoch a prvýkrát vygenerovali profit.

To ma privádza k aktuálnej verzii mojej obľúbenej infografiky – mapy marketingových technológií. Toto mravenisko je grafické vyjadrenie všetkých možných nástrojov, ktoré môžete ako moderní marketéri používať.

Ušetrím Vám rátanie – je ich presne 14 106.

A keby ste chceli vedieť, tak tých nástrojov za posledný rok pribudlo 3x viac ako ich bolo pred 10 rokmi všetkých dohromady (napriek tomu, že už vtedy bol internet obrovský multimiliardový biznis.)

Napríklad len keby ste si vybrali moju obľúbenú tvorbu obsahu, tak máte na výber z 1404 nástrojov.

Na sociálne siete ich je k dispozícii 468.

Na e-mail marketing 334.

Na optimalizáciu pre vyhľadávače 268.

A len na takú natívnu reklamu 68 (a pritom ten najväčší domáci nástroj, odporúčacie okná Engerio, vďaka ktorému ste schopní osloviť mesačne 2,7 milióna Slovákov, tam chýba!)

Čo z toho vyplýva?

Mne osobne jediné ponaučenie – keďže nemáte šancu všetko obsiahnuť, naučiť sa, ani sa o to nesnažte.

Nebuďte švajčiarskym nožíkom, ktorý robí všetko a nič poriadne.

Vyberte si jednu vec, na tú sa sústreďte a buďte v nej najlepší na svete, priam laser focus.

Osobne ma stálo veľa času, peňazí a nevydareného podnikania, kým som pochopil význam sústredenia sa. Robil som síce veľa, ale v každej jednej veci som bol priemer. Vyznal som sa  v mnohých veciach, ale v žiadnej fakt poriadne. Ako Boris Kollár, mal som 17 detí so 14 rozličnými ženami a snažil som sa byť super otcom pre všetky… Tak to nakoniec aj dopadlo (s tými mojimi projektmi myslím :)).

Omnoho lepšie urobíte, viac peňazí zarobíte, 100-násobne zdvihnete svoju hodnotu, keď sa sústredíte na jedno.

Stanete sa vychýrenými expertmi, široko-ďaleko, ktorí sú síce nepoužiteľní na 99 % problémov v živote, ale to ostávajúce percentíčko… Áno, na to nebude lepšej voľby.

Keď potom zákazníci budú vnímať tú špecializáciu, pochopia aj vyššiu sumu, aj sa budú hrnúť dopyty.

S hrnúcimi sa dopytmi bude rásť aj Vaša skúsenosť, povedomie, referencie, bude sa Vám viac zapĺňať kalendár, zrazu prestanete stíhať.

A tým pádom zase budete musieť dvíhať ceny, aby ste to nejako vybalansovali, s čím sa zase zdvihne Vaša expertíza (lebo čo je drahé, to musí byť predsa kvalitné!). Skrátka začarovaný pozitívny kruh.

Ak sa teda najbližšie budete trápiť, kde začať, čo nové študovať, ak horíte nedočkavosťou robiť úplne všetko, spomeňte si na Amazon, a na tie ich knihy.

Alebo ešte lepšie, pozrite si najnovšie YouTube video o tom, ako sa stať géniom.

Ako istý Maďar predpovedal, že jeho 3 deti sa stanú šampiónkami v šachu.

Urobil tak ešte skôr, ako sa mu vôbec narodili! 🙂

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️