Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

O pizzerii, ktorá rozdávala jedlo zadarmo

Aj dnešný skutočný príbeh je ukážkou toho, ako fakt veľmi dôležitá vo vašom živote je distribúcia. Nezaobíde sa bez nej žiadna značka, akákoľvek veľká a úspešná, alebo malá a začínajúca je. 

Na distribúciu vašich posolstiev v online svete, jednoducho, rýchlo a efektívne, využite odporúčacie okná Engerio. #reklama

V 2013 si istý burzový maklér z Wall Street povedal a dosť.

Zavesil kariéru na klinec a začal robiť niečo úplne iné, čo by ste si vôbec netipli – predával trojuholníčky s pizzou.

Jeho biznis model bol fakt jednoduchý, 1 trojuholník = 1 dolár.

Raz k nemu prišiel zákazník, ktorý zaplatil o dolár viac. Výdavok nechcel, a tak sa s maklérom dohodli, že za tie peniaze dajú jeden trojuholník niekomu, pre koho je aj ten dolár veľa, napríklad bezdomovcovi.

Maklér teda kúpil také tie žlté nalepovacie poznámkové lístočky, napísal na jeden odkaz s jeho hodnotou a prilepil ho na stenu v prevádzke. Ktokoľvek mohol prísť, odlepiť a vymeniť za trojuholník, nikto sa ho na nič nepýtal, neoveroval.

Myšlienka sa ujala, ľudia si to všimli a zrazu začali chodiť do pizzerky davy tých, ktorí nechávali dolárové lístočky na stenách aj tých, ktorí ich odlepovali.

Toho sa neskôr chytili sociálne siete, médiá, televízie, vrátane slávnej Ellen DeGeneres Show. A tak tam začali chodiť ešte väčšie davy.

Bohužiaľ, pizzeria po šiestich rokoch prevádzky zatvorila, o tom o chvíľu (je to téma môjho najnovšieho YouTube videa).

V každom prípade, za ten čas vraj stihli rozdať cca 250 – 300 tisíc kúskov pizze, tým pádom mali tržby štvrť milióna dolárov naviac. Denne nakŕmili 80 – 100 ľudí, čo je nádherná ukážka prepojenia spoločenskej zodpovednosti a biznisu.

Jeden bezdomovec sa vraj za ušetrené peniaze ostrihal, slušne obliekol a vďaka tomu získal prácu. Vidíte, aj ten pre niekoho smiešny dolár môže pre iného znamenať obrovskú pomoc.

No a prečo vám to píšem?

Lebo keby existoval nejaký rebríček, toto obdobie by určite vyhralo cenu za to najblbšie v roku. Všetko zdražuje, máme vyššie dane, u susedov vojnu, rozhádaní politici robia našej krajine medzinárodnú hanbu. Ešte aj to počasie je také zimné, nepríjemné, už nech je jar!

Nuž, moje odporúčanie pre vás, nielen na dnes, ale na celý rok 2025, je stále to isté – nemrhajte čas na veci, ktoré aj tak neovplyvníte. Akurát si náladu pokazíte.

Čo takto radšej využiť svoje schopnosti a pomôcť niekomu vo vašom okolí?

Napríklad tej malinkej reštaurácii, kam radi chodíte, založte profil na Google My Business a vysvetlite im, ako pozbierajú veľa 5-hviezdičkových recenzií.

Alebo im pomôžte nadizajnovať atraktívnejšie menu, spravovať sociálne siete, natočte pekné video či ponúknite akúkoľvek inú schopnosť, v ktorej excelujete.

Choďte a pomáhajte. Keď to dokázal stánok s pizzou, určite to zvládnete aj vy.

Naviac, ten pocit, ten vám nekúpia žiadne peniaze na tomto svete, to vám garantujem, mám to odskúšané.

Ste zvedaví, prečo Rosa´s Fresh Pizza zatvorila?

Tak si pozrite najnovšie video o tom, prečo najvirálnejšia burgráreň na Slovensku zavrela.

Je to síce iný produkt, na inom kontinente, o veľa rokov neskôr, ale pointa ostáva stále tá istá. Tak, prosím, vy sa tým chybám vyhnite.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️