Ako mať skvelú reklamu za minimum peňazí?
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Aj dnešný skutočný príbeh je ukážkou toho, ako fakt veľmi dôležitá je uveriteľnosť komunikácie.
Uveriteľnosť vašich reklám určite zvýšite, ak ju budú odporúčať tie najprestížnejšie slovenské médiá. Pekne natívne, medzi iným redakčným obsahom.
Vďaka odporúčacím oknám Engerio to všetko môžete spraviť rýchlo a efektívne z jedného miesta. #reklama
—
Tie najdôležitejšie rady prichádzajú často z tých najnečakanejších miest. Pokojne aj od inštalatéra v montérkach!
Hlavný hrdina dnešného príbehu je 5-ročný chlapec Theo z mesta Hull vo Veľkej Británii. Miestni elektrikári tam jemu a jeho rodičom šesť týždňov prerábali rozvody. Keďže počas korony nemali žiadne návštevy, keď konečne prišli majstri, bol z nich nadšený.
Stále všetko študoval, premeriaval, zasypával ich tak tisíc otázkami alebo núkal koláčikmi, ktoré doma napiekli.
Bol tak veľmi natešený, že to jeho mame bolo až blbé. Myslela si, že už len pri pohľade na nich sa chlapom spraví nevoľno. 🙂
Ale nakoniec, keď to po jeden a pol mesiaci prišli celé dokončiť, dal malému Theovi jeden z nich obálku s jeho prvou výplatnou páskou!
Chlapec si zarobil 15 libier za občerstvovacie služby, pomocné meracie práce a kontrolu kvality, teda, že sa pýtal veľa otázok.
Zákazníčka o tom napísala na svoj Facebook príspevok. Ten zvirálnel, mal viac ako 30 tisíc zdieľaní a články vo veľkých médiách.
To sa celkom oplatilo za 15 libier, čo poviete?
Takýchto pekných a lacných príkladov je však omnoho viac.
Podobnú výplatnú pásku a 10 libier dostal aj iný chlapec, ktorý pomáhal murárom pri miešaní cementu na novej terase. Vraj sa tiež pri tom miliónkrát spýtal „prečo?“
215 tisíc srdiečok a 19 tisíc zdieľaní len na Twitteri.
Istá reštaurácia v Španielsku dáva zase takéto pokladničné bločky. Zľava 1 cent za dôveru, za úsmev, za láskavosť… skrátka zákazník sa cíti skvele a ten podnik to stálo 5 centov.
Alebo si zoberte Frankieho, to bol zase barman z krčmy v Írsku.
Keď tam jedného dňa začalo liať ako z krhly, zobral slnečník a odprevadil zákazníka domov.
Vidíte, dobré veci vôbec nemusia stáť veľa peňazí.
Tým chcem povedať, že vaši nemarketingoví kolegovia – inštalatéri, montéri, programátori, ale pokojne aj kuriéri, vodiči, vrátnici, čašníci… nikto z nich nemusí prichádzať s revolučnými nápadmi na novú formu komunikácie.
To je vaša robota.
Kým ich ale pustíte komunikovať so zákazníkmi, uistite sa, že sú slušní, milí, adekvátne reprezentujú vašu značku. To je tiež vaša robota.
Už dávno nestačí len vedieť inštalovať, zapájať, montovať, programovať, rozvážať… robiť svoju prácu. Také sú štandardy, ktoré sa očakávajú alebo dajú naučiť.
Ale keď je niekto blb, to sa odnaúča ťažko.
Také správanie odpudzuje zákazníkov, poškodzuje značku a demotivuje kolegov, ktorí s takou osobou musia pracovať.
Ani neviem spočítať, koľkokrát sa mi stalo, že prišiel nepríjemný nahnevaný kuriér so zásielkou a mal som pocit, že ho celý svet irituje.
To isté s podráždenými taxikármi, čašníčkami v reštauráciách, majstrami pri opravách, predavačkami v obchodoch… Ich zamestnávatelia často investujú peniaze na drahé imidžové reklamy v televízii, len aby tie snahy ich kolegovia takto zbytočne spálili.
Preto by ste pri akomkoľvek výbere nových kolegov nemali slepo hľadieť len na jeho „hard skills“, aj keby mal ten človek len jamu kopať.
Naopak, zdvorilosťou, a zvlášť v dnešnej dobe, nikdy nič nepokazíte. Ľudia na ňu reagujú ako vosk na teplo.
Koľko pozornosti sa venuje komunikačným zručnostiam kolegov vo vašej firme?
—
Keď si naozaj chcete vytrénovať svoje komunikačné schopnosti, potom je moje odporúčanie jasné: začnite tvoriť a šíriť obsah.
To množstvo pozitívnych komentárov, reakcií, ale aj kritiky, z vás urobí lepších, sebavedomejších ľudí. Zvlášť v dnešnej dobe sa vám to naozaj hodí.
Tak sa prihláste do Tvorcovskej komunity uKunu.
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️