A cenu za najefektívnejšiu reklamu vyhráva:
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
A cenu za najefektívnejšiu reklamu vyhráva… KONZISTENTNOSŤ! 🙂
Milí čitatelia a čitateľky,
keď dnes, zajtra alebo hocikedy inokedy budete pracovať na tej najbližšej skvelej kampani, reklame alebo akcii, keď sa budete zamýšľať, čo spraviť, aby vás mali zákazníci radšej, boli lojálnejší, opakujte si, prosím, nasledovné:
Vy, vaše značky a produkty zaberáte v mysliach vašich zákazníkov len mikroskopické, priam neexistujúce miesto v ich hlavách.
Graficky znázornené, takto nejako to tam vyzerá:
Skrátka, nech si ktokoľvek myslí, že bez jeho produktov si ľudia nevedia predstaviť život, tak to nie je realita, to je skôr mokrý marketérsky sen! Nahradili by vás za 1 minútu, čo by ste práve neboli dostupní, to už veľmi dobre vie aj samotný Facebook. 🙂
Pokiaľ si práve hovoríte „Hej, počkaj, čo taký Apple/Nike/Lego/Harley Davidson…“, tak vedzte, že jedna lastovička leto nerobí, že sú to výnimky potvrdzujúce pravidlo. Ešte aj ten najmilovanejší Apple robí všetko pre to, aby ste odtiaľ už nikdy neodišli, aby všetko mimo ich ekosystému bolo komplikované a nepohodlné. Kto kedy skúšal skopírovať fotky z iPhonu cez Windows vie veľmi dobre, o čom hovorím. 🙂
Z toho dôvodu je v reklame mimoriadne dôležité, aby si to vedeli zákazníci okamžite „napárovať“. Stačí, že počujete spojenie „tancujúce škrečky“ alebo „uškriekaný zelený mimozemšťan“ a hneď viete, o kom hovorím.
Práve preto si myslím, že tou vôbec najviac efektívnou reklamnou kampaňou v histórii Slovenska je koncept Baču a honelníka od COOP Jednoty.
V dnešnej dobe to znie priam neuveriteľne, ale je to už 17 rokov, čo COOP vypustila do sveta prvú reklamu s takouto tematikou salaša. Za tú dobu stihli vyprodukovať viac ako 300 spotov, ku ktorým dostali vyše 1000 rozličných scenárov.
Majú síce iné akcie, naprieč tými rokmi komunikovali mnoho rozličných posolstiev. Ale jedna vec sa nezmenila – dvojica baču a honelníka, ktorí kupujú tie „Najlepšie domáce potraviny“.
Vďaka tejto dlhodobosti má COOP Jednota tú najlepšiu znalosť reklám.
Vďaka takej znalosti reklám potrebujú aj oveľa menej reklamných spotov v televízii, aby ste si ich zapamätali.
Keď v minulosti rušili predajne v malých dedinách, stále boli schopní obratovo rásť.
No a nakoniec, keď predávate kvalitné produkty, za dobré ceny, aj máte predajňu fyzicky neďaleko, tak potom to s tou reklamou sadne krásne dokopy aj čo sa týka tržieb. Jednota je dlhodobo ten najväčší predajca potravín na Slovensku, pred Lidlom a Tescom.
Veľké uznanie ľuďom v COOPe patrí aj za to, ako v takej veľkej organizácii, kde sa za tú dobu muselo vystriedať vo vedení a na marketingu množstvo ľudí, dokázali NEzmeniť fungujúce.
Zvlášť my marketéri sme posadnutí novotami, trendmi, rýchlo sa nám všetko okuká a máme nutkanie vkuse niečo meniť a zlepšovať, Tiktoky, Metaverse, generácia Z a podobne… A oni stále všade tlačia toho baču s honelníkom! 🙂
Takže, ak aj vy chcete mať superfungujúcu reklamu, buďte konzistentní!
Na každú jednu kampaň, sezónu, reklamu, používajte tú istú grafiku, postavičky, zvuky, influencerov… Čím viac a čím dlhšie toho istého, tým lepšie.
Zvláštne, že?
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️