Ako by vyzeral život, v ktorom by sme nepotrebovali reklamu?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Nie je to tak dávno, kedy v mnohých firmách oddelenia propagácie (ako sa im vtedy hovorilo) neexistovali.

Neboli potrebné.

Napr. taký Telekom, vtedy ešte pod názvom Slovenské Telekomunikácie, mal v 90. rokoch iba oddelenie predaja. Všetka komunikácia sa obmedzovala na tlač jednoduchých cenníkov a letákov.

Veď načo by spoločnosti nejakú reklamu aj potrebovali?

Mali monopol. Neexistovala konkurencia, zákazníci nemali inú možnosť, nemali kam inam ísť.

Mandarínky boli iba na Vianoce. Autá boli na poradovníky a protekciu.

Ak sa vám nepáčilo, mohli ste sa ísť sťažovať na lampáreň.

Firmy si nemuseli robiť žiadne prieskumy ani analýzy. Nevyrábalo sa podľa toho, čo ľudia chceli, ale podľa noriem a tabuliek. A tak bol vždy nedostatok viacerých tovarov.

Potom sa ale veci začali meniť. Otvoril sa trh, prišla konkurencia, zrazu bolo potrebné bojovať o zákazníka. No a dnes je ten istý Telekom jedným z najväčších zadávateľov reklamy na Slovensku vôbec.

Vidíte, ušli sme za tých 30 rokov naozaj veľký kus cesty. ❤️

Vážte si aj všetku konkurenciu, priam ju noste na rukách. Lebo práve to je to, čo vás stále ženie dopredu, núti premýšľať nad rozvojom, inováciami, byť lepšími ako ste boli včera.

Bude to síce náročnejšie, nie vždy vyhráte. Ale nakoniec budete mať zo seba určite lepší pocit a omnoho viac sa naučíte.

Práve to vzdelanie je zároveň univerzálnym kľúčom k tomu, ako môžete sústavne zvyšovať svoju hodnotu. Preto ak ste náhodou nespokojní s tým, koľko zarábate, chceli by ste viac, odporúčam pozrieť si najnovšie video.

Prajem pekný deň.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️