Ako som dostal nápad na miliónový biznis

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Veľa ľudí si myslí, že na to, aby mohli spustiť vlastný biznis, vymyslieť hocičo skvelé, tak ich najprv musí osvietiť, kopnúť múza, prísť „volanie zhora“.

Môže byť, ale to teda rozhodne nie je môj prípad. 🙂

Práve naopak, považujem sa za totálne nekreatívneho človeka.

Keď som hocikedy kreslil, tak stále to isté autíčko. Keď s dcérami staviam Lego, zo všetkých tých kociek postavím vždy približne ten istý domček.

Keď príde normálny človek do hypermarketu, v ktorom ešte nikdy nebol, tak začne objavovať – hľadať to, čo chce kúpiť.

Ja hľadám predavača, ktorý vie, v ktorej uličke je to, čo chcem kúpiť.

Tak isto to bolo aj so všetkými mojimi biznismi. Ja som nikdy nič svetoborné nevymyslel, neobjavil. Ja som hľadal toho, kto tú svetobornú myšlienku má.

Čo ma privádza k jednému z najinšpiratívnejších videí, aké som kedy videl. Významne ovplyvnilo moju kariéru, spôsob, akým rozmýšľam. Naviac je od človeka, od ktorého by ste to asi nikdy nečakali – od tancujúceho blázna na nejakom festivale. 🙂

Pokiaľ sa tiež trápite s nedostatkom motivácie, prosím, venujte tie tri minúty a pozrite si ho (má slovenské titulky, prepnite si ich vpravo dole cez ozubené koliesko). Ukazuje, ako veľmi je rola lídra preceňovaná, aká dôležitá je rola prvých nasledovateľov, akú masu dokážu so sebou strhnúť.

A to som často presne ja, prvý follower. Hľadám niekoho, kto potrebuje hrubú silu, toho ťahača, čo sedí v člne vpredu a hádže pádlom.

Presne tak som rozbiehal na Slovensku aj bývalý Strossle, dnešné Engerio.

Keď som sa v 2015 oklepal z predchádzajúcich neúspešných projektov – Tunnelers a Age of Defenders (kde som sa tiež len pridal k zabehnutým tímom ľudí), hľadal som, čo ďalej.

Mesiace som rozmýšľal, čo by som robil a ako posledných 30 rokov, skončil som zase s tým obyčajným nudným Lego domčekom. Naviac som nemal žiadne peniaze, vyplieskal som sa na tých hrách.

Tak som len išiel hľadať toho predavača v hypermarkete, ako vždy. Chodil som na startuperské súťaže, prepájal sa s kreatívnymi ľuďmi a vyhľadával, čo je v zahraničí etablované a na Slovensku ešte nie je. Hľadal som lídra, ktorého by som ja nasledoval.

Presne tak sme aj s kolegom objavili švédsku začínajúcu firmu, Strossle. Tak som im ponúkol niečo, s čím vôbec nerátali: že pre nich budem zadarmo robiť, resp. za podiel vo firme (ktorú sme založili 9 mesiacov po tom, čo som reálne začal).

Pre nich to bolo nulové riziko. Lebo ak by to bol prepadák, tak by ich to nič nestálo. Ak by som bol úspešný, tak mali väčšinový, kontrolný podiel v spoločnosti, ktorá generuje peniaze. A mali ďalšie dve vlajočky, slovenskú a českú, zapichnuté do mapky, to sa zase veľmi páčilo investorom.

Odvtedy veľa vody ubehlo, veľa tvrdých lekcií som dostal. Podstatná je nateraz jediná vec: na to, aby ste rozbehli skvelý, miliónový biznis, nutne nepotrebujete kreatívne nápady, kontakty, či mentorov. (Samozrejme, to všetko určite veľmi pomôže.)

Postačí, ak budete dobrí v hľadaní toho šialeného tancujúceho chalana.

A keď ho nájdete, tak pamätajte, že lídri sú fakt veľmi preceňovaní. To až prví followeri z nich spravia skutočné hviezdy.

Nebojte sa byť prvým followerom.

Máte už funkčný biznis, ponúkate skvelé produkty a služby… už len aby sa o ňom dozvedelo čo najviac ľudí?

Vďaka reklame v odporúčacích oknách Engerio sa o vašich produktoch a službách môžu dozvedieť tri štvrtiny Slovákov celého slovenského internetu. Rýchlo a efektívne, z jediného miesta. #reklama

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️