Ako som sa naučil stíhať všetko podstatné

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Tak a zase som o rok starší.

Mám 41, ak vás to zaujíma. 🥳

Využijem tento vzácny moment a dám darček ja vám, chcete?

Je to superdôležité poznanie, ktoré by som určite poradil svojmu o 10 či 20 rokov mladšiemu ja, ak by to šlo:

Nedokážeš stihnúť všetko. Ale dokážeš stihnúť všetko podstatné.

Za posledných 10 rokov som sa totiž veľakrát presvedčil, že aj keď by som bol ten najrýchlejší, najzorganizovanejší človek na celom svete, aj tak neexistuje šéf, ktorý by to nechcel využiť. Práve naopak, takmer vždy mi vygenerovali viac práce, dali viac klientov, vyššiu zodpovednosť, náročnejšie ciele.

20+ ročnou praxou v médiách som zistil, že všetci, doslova VŠETCI – médiá, sociálne siete, video siete, Netflixy, počítačové hry… poľujú na môj (a váš) voľný čas.

Každá jedna platforma zamestnáva top neurovedcov, a tí ju potom dizajnujú tak, aby vás chytila a nepustila. Nikdy nekončiaca nástenka, vyskakujúce notifikácie, túžba po uznaní, srdiečkach a komentároch. To všetko vám v mozgu vyvoláva pocity podobné tým, ako keď si dá závislák svoju dávku.

Naviac čím viac času tam strávite, tým lepšie vás algoritmy budú poznať, tým viac vám budú servírovať obsah, ktorý chcete, tým viac času tam strávite… A tak dookola.

Samozrejme, nemôžem zabudnúť na tretieho žrúta času – rodinu, koníčky, priateľov, cestovanie… Máte tak veľa možností, toľko by ste toho chceli stihnúť.

No a nakoniec, keďže sa to, samozrejme, všetko stihnúť nedá, tak nás prepadá taký ten pocit, že sme niekde neboli, niečo nám uniká, niekto sa hýbe vpred rýchlejšie.

Toto všetko keď si dám dokopy, tak mi je úplne jasné, že najčastejšia výhovorka, ktorú dnes ľudia používajú, je „nemám čas“.

A odtiaľ je už fakt blízko k tomu, aby ste začali robiť hlúpe chyby:

Že obed do seba doslova nahádžete, lebo sa ponáhľate, rýchlo rýchlo, medzi pracovnými stretnutiami.

Že nejdete cvičiť alebo s rodinou von na prechádzku, lebo ešte treba dokončiť tú dôležitú prezentáciu.

Že idete neskoro spať, s telefónom v ruke, a ráno sa s ním zobúdzate…

Skrátka, snažíte sa využiť každú voľnú chvíľu, a aj tak stále nemáte čas a nestíhate! Verte mi, sú to preteky, ktoré nemáte šancu vyhrať.

Práve preto bolo pre moje zdravie (to fyzické i mentálne), šťastie mojej rodiny a vybudovanie úspešnej firmy kľúčovým akceptovanie faktu, že nedokážem stihnúť všetko, nedá sa to.

Viete, čo som spravil namiesto toho? 

Dávno, už pred viac ako 10 rokmi, som išiel na to najdôležitejšie stretnutie v mojom živote, na ňom som si urobil ten superdôležitý test, a podľa tých odpovedí fungujem každý jeden deň, už veľa veľa rokov. A dnes už nepoviem, že nemám čas, ale že som mal iné, dôležitejšie priority.

Ak by ste mi chceli dať narodeninový darček, tak, prosím, choďte na to isté stretnutie aj vy, urobte si tú istú úlohu aj vy, a riaďte sa svojimi vlastnými odpoveďami.

Ja vám garantujem, že keď by ste v hociktorom dni nič iné nestihli, len tých pár vecí, čo ste si sami napísali, stihnete všetko podstatné, budete spokojní, váš život bude naplnený. 

———-

Chcete žiť šťastnejší, zdravší, naplnenejší život?

Chcete menej stresu, robiť lepšie a kvalitnejšie rozhodnutia?

Potom si prejdite kurzom Time managementu. Je rozdelený do 20 prehľadných kapitol, aj s konkrétnymi cvičeniami, aj s konkrétnymi (mojimi vlastnými) príkladmi. 

Ak ste klientmi Engeria, ak inzerujete v sieti 100+ veľkých prémiových médií, ozvite sa, máte vstup od nás ako darček.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️