Ako urobiť skvelú reklamu nesexy produktu?
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Myslíte si, že vaše produkty nie sú dostatočné sexy?
Že je ťažké na ne vytvoriť nejakú peknú užitočnú reklamu?
Tak to potom skúste predávať gumy na autá! 🙂
Konkrétne hovorím o Micheline, vôbec prvom výrobcovi pneumatík na svete. Keď začínali, v roku 1889, jazdilo sa na koňoch a nie na autách. Ani v moderných západných krajinách nemali rozvinutý systém ciest, nebola benzínka na každom pol kilometri a nenašli ste si na YouTube video, ako opraviť defekt. Bolo to vtedy také peklíčko, že firma musela vyrábať ešte aj značky pre vodičov, aby nezablúdili, v našej knihe tomu venujeme celú kapitolu.
To hovorím len pre istotu, keby sa niekto chcel sťažovať, že to má so svojimi produktami ťažké, že trh nie je pripravený. 🙂
A práve preto v roku 1900, čisto z praktických dôvodov, bratov Michelinovcov osvietilo a začali vydávať bedeker. Takú tú malú knižočku, kde ste si našli mapy, adresy benzínových púmp, autoservisov či návody, ako si tie základné veci aj sami opravíte.
Teda malú, hrubá buchla to bola, približne 400 strán mala. Ale tak to dopadne, keď chcete dať zákazníkom veľa inšpirácií, aby veľa cestovali, aby veľa pneumatík drali.
To bol dôvod prečo začali recenzovať aj hotely či reštaurácie. Hľadali také parádne, že by sa vám kvôli tomu oplatilo nielen urobiť zachádzku, vy by ste si pokojne aj samostatný výlet naplánovali!
No a dnes?
Dnes sú tie ich hviezdy jedno z najprestížnejších ocenení, aké v gastro biznise môžete získať. Majte jednu a bude to mať okamžitý a dramatický vplyv na príjmy, počet rezervácií i hostí z celého sveta. Získajte tri a vaše rezervácie budú naplnené pokojne aj pol roka vopred.
To je aj dôvod, prečo niektoré krajiny boli ochotné Michelinu zaplatiť milióny dolárov, len aby tam vyslali svojich inšpektorov. Aby všetci videli, akú majú fantastickú kuchyňu a podporili aj takýmto spôsobom turizmus.
Na druhej strane je to obrovský stres pre majiteľov podnikov, až taký, že sú ochotní siahnuť si na vlastný život. Už ste čítali, že tá slávna rozprávka Ratatouille bola natočená podľa skutočných udalostí?
Michelin je skrátka ďalší z príkladov toho, že hodnotný obsah dokáže vytvoriť každý, kto má svojim klientom čo povedať. Aj vy, aj keby ste vyrábali (nudné) pneumatiky.
Ak sa chcete naučiť taký produkovať, potom sa určite prihláste do našej Tvorcovskej komunity uKunu, všetko, čo vieme, vám tam do detailu vysvetlíme.
Ale ešte jednu veľkú marketingovú zaujímavosť k Michelinu mám: Keď toho sprievodcu začali vydávať, bol zadarmo a vnútri predávali reklamu. Hocikto mal záujem si ho mohol vziať, aj do autoservisov ich posielali. Desiatky tisícov kópií takto rozdali.
Ale to len pokiaľ neprišiel jeden z bratov Michelinovcov do jednej z tých opravární. A tam videl, ako si ich hrubou knihou podkladali nohu kývajúceho stola!
Veľmi ho to nahnevalo. Povedal, že človek si neváži, čo má zadarmo, vyhodil reklamu, bedekre spoplatnil, a spoplatnené ostali dodnes.
Vykašlite sa aj vy na všetky srdiečka, komentáre, zdieľania. Ak chcete podstúpiť ultimátnu skúšku kvality vášho obsahu, spoplatnite ho.
To si dovolia len tí fakt najväčší frajeri 🙂
—
Ak aj vy máte parádny pútavý obsah a chceli by ste ho rovnako natívne, nevtieravo, komunikovať vašej cieľovej skupine, potom si pozrite, čo dokážete vďaka odporúčacím oknám Engerio. #reklama
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️