Auto, ktoré zmenilo môj pohľad na marketing

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Už ste sa niekedy zamýšľali, PREČO tvorím tak veľa obsahu?

Tisíce príspevkov, stovky videí, newslettrov… Na čo je to dobré?

A hlavne: „Vypláca sa to? Nosí to tie peniaze?“ spýtal sa ma Juraj Tóth v jubilejnej 200. časti jeho podcastu Zlepšuj sa.

Nuž ja vám to prezradím:

Bolo to dávno pradávno, ešte v rokoch 90., keď nejaký náhodný večer poslala malú 13-ročnú Kunu jeho mama vyniesť smeti.

„Šup, šup, rýchlo, rýchlo nech už si aj naspäť,“ vždy mi vravievala.

Ale v ten deň som tie smeti vynášal tak aspoň 2 hodiny.

HODINY, nekecám.

Nebolo to tým, že by som musel nejako veľa chodiť, kontajnery boli 50 metrov od bytovky, v ktorej sme bývali.

Nebolo to ani tým, že by som sa hral s kamošmi futbal pred domom, bolo už večer a chladno.

Bolo to tým, že náš sused si kúpil nové Audi TT, to najkrajšie, najdokonalejšie auto, aké som kedy videl. Len som tam stál a obzeral tú nádheru, dokonalý dizajn!

Skrátka sa ten 13-ročný Filip vtedy a tam na tom parkovisku druhýkrát naozaj zaľúbil (prvá veľká láska bola Victoria Beckhamová :)).

A presne vtedy, bez akýchkoľvek peňazí, som si povedal, že keď raz vyrastiem, také si kúpim!

Trvalo to síce ďalších 11 rokov, kým sa mi to naozaj podarilo a ja som bol šťastnejší než blcha, ale moja pointa je iná, biznisová.

Vtedy v tom roku 1998 marketéri o nejakom Facebook remarketingu či platenej reklame vo výsledkoch vyhľadávania na Googli ani nechyrovali, tie služby totiž ani neexistovali. 🙂

Ale aj tak mohli zásadne zvýšiť svoju efektivitu tým, že by rozposlali listy priamo do schránok, vhodnej cieľovej skupine, nech si kúpia nové TTčko.

Bola by to isto parádna návratnosť, veď s takým dizajnom sa to auto muselo predávať aj samo!

Ale keby tak robili, celkom isto by ignorovali malého Filipa, ktorý si tú svoju vysnívanú značku kúpil o mnoho rokov neskôr.

A síce sa mi odvtedy priority 20x zmenili a to TTčko som už dávno predal, dalo mi to veľkú lekciu do života, ktorú teraz môžem takto odovzdať vám:

Nepovažujte peniaze naliate do imidžovej reklamy a značky ako náklad, ale investíciu.

Ony sa totiž nevrátia hneď, s tým musíte počítať.

Ale keď už ten imidž pretrvá, tak potom nadlho, pokojne aj na dekády.

To je vlastne ten biznisový dôvod, prečo toľko času venujem učeniu, tvorbe hodnotných vzdelávacích príspevkov, prednášam už na stredných školách, teším sa, ak si moje videá pozerajú už aj žiačikovia na základných školách.

Lebo viem, že niekde v tej mase je 13-ročný Filip, alebo juniorný študent, alebo mamička na materskej… skrátka niekto, kto o veľa veľa rokov bude pracovať na marketingovom oddelení veľkej firmy a bude pripravený odo mňa nakúpiť.

Takže áno, všetok ten obsah sa vypláca, veľmi, som o tom presvedčený, hospodárenie firmy to potvrdzuje.

Zmerať sa to dá len veľmi ťažko, zvlášť keď ste malí a máte obmedzené peniaze na prieskumy. (Ak vás zaujíma superlacná technika, ktorú používame my, napíšte mi, možno jej venujem niektorý z budúcich newslettrov.)

V každom prípade, čím väčšiu konkurenciu máte, čím väčšiu komoditu predávate, tým je to budovanie značky dôležitejšie, tým viac musíte veriť, investovať.

Chceli by ste osloviť milióny Slovákov, nech sa dozvedia o vašej značke a produktoch, nech sa prekliknú k vám na stránku? A to všetko jednoducho, rýchlo, cenovo efektívnou formou? Potom vám radím používať odporúčacie okná Engerio. #reklama

Celú 200. časť spomínaného podcastu Zlepšuj sa s kopou ďalších „aha momentov“ si môžete pozrieť na YouTube, vypočuť na Spotify alebo Apple Podcats.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️