Billboard, ktorý ste si aj vy nalepili na okno!

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Dajme si rýchly test.

Priznajte, komu tento obrázok NIČ nehovorí?

Kto NEvie, čo to je, čo to znamená?

Zdroj: pvnovinky.cz

Ak tu náhodou niekto taký je, tak sa stavím, že buď je to cudzinec, alebo nemá viac ako 20 rokov. 😊

Táto čokoládová hviezda Orion je totiž do dnešného dňa tou hádam najgeniálnejšou reklamnou kampaňou, aká kedy na Slovensku a v Čechách bežala (a to rátam už aj Kofola vianočné prasiatko a Baču a honelníka od COOP Jednota, tí boli „len“ u nás).

Je to kampaň, ktorou Nestlé doslova pobláznilo obidve republiky.

Milióny domácností si dobrovoľne a bezodplatne toto veľké logo značky Orion do okien vylepovali tak, aby ho každý okoloidúci na ulici videl. Ľudia si nakupovali do zásob Orion čokolády a keksíky a lentilky. A tá akcia bola taká výnimočná, že dokonca samotná polícia k nej organizovala tlačové besedy! 😊

Ale poďme pekne po poriadku.

Celá táto mánia začala ešte v roku 2001, keď značka spustila súťaž s jednoduchou mechanikou.

Najprv do takmer každej jednej domácnosti v Čechách a na Slovensku rozposlali jeden z viac ako sedem miliónov letáčikov. Z nich ste si mali vystrihnúť presne takú hviezdu, ako vidíte vyššie a nalepiť na okno.

Následne po dobu 40 dní chodil po celej republike špeciálny tím, ktorý navštívil počítačom náhodne vybranú domácnosť a zisťoval, či ju mala nalepenú. Dali vám jednoduchú otázku a ak ste vedeli odpovedať, okamžite ste vyhrávali 25 000 korún. K tomu za každý nerozbalený výrobok Orionu, ktorý ste doma mali, ste získali ďalších 5 000 korún. To všetko až do sumy 100 000.

Bolo to pre ľudí tak veľa peňazí (priemerná mesačná mzda bola približne 14 000 korún), až si mnohí mysleli, že je to celé klamstvo, že všetko je vopred dohodnuté.

Aj z toho dôvodu, aj aby bolo o akcii čo najviac počuť, každý deň v televízii Nova vysielali tesne pred televíznymi novinami krátky zostrih. Aspoň vidíte, že keď inzerujete v známych prestížnych médiách, zvyšujete svoju dôveryhodnosť.

A zvlášť, keď to odvysiela televízia, tá je pre mnohých ľudí dodnes najdôveryhodnejší mediatyp.

No a ako to dopadlo, pýtate sa?

Podľa agentúry, ktorá to celé vymyslela, sa do súťaže zapojila až tretina všetkých domácností v oboch krajinách. Do dnešného dňa tak tá modrá papierová hviezda drží rekord toho najviac vylepovaného billboardu v histórii reklamy.

Kto ju nemal v okne, akoby ani nebol.

Okrem toho ľudia sa začali vo veľkom zásobovať výrobkami Orion, lebo veď „čo keď motyka vystrelí a prídu k nám?“

Číselne vyjadrené, počas kampane sa znásobili predaje o 14 %, celkový nárast po dvoch ročníkoch o 27 %. To sú perfektné čísla, keďže už vtedy išlo o saturovaný trh a značku so 105-ročnou tradíciou.

No a čím bola tá súťaž taká populárna, že ešte aj policajti sa k nej vyjadrovali do všetkých médií?

Lebo bola doslova magnetom na zlodejov.

Vytipovali si starších ľudí s hviezdou v okne, zaklopali im a zablahoželali, že vyhrali. Natešení starší ľudia ich pustili k sebe priamo domov, kde sa nemohli mladšej presile brániť, kde ich obrali o peniaze a čokoľvek cenné.

Nestlé nakoniec zorganizovalo 5 ročníkov súťaže, ten posledný v 2009.

Preto ak ju máte stále vylepenú, môžete ju dať dole. Už nikto nepríde. 💔

A ak chcete inú, ešte krajšiu, dychberúcejšiu reklamu s čokoládou, potom si pozrite najnovšie video o vianočnom prímerí. Pokiaľ tento príbeh nepoznáte, nebudete mu chcieť uveriť (ja som neveril).

Ale naozaj sa stal.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️