Dokážete preložiť papier na 7-krát?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Aj dnešný skutočný príbeh je ukážkou toho, ako fakt veľmi dôležitá vo vašom živote je distribúcia. Nezaobíde sa bez nej žiadna úspešná značka či produkt.

Na distribúciu vašich posolstiev v online svete, jednoducho, rýchlo a efektívne, využite odporúčacie okná Engerio. #reklama

Bol jeden Fín, volajme ho Lauri. 

Lauri mal malý rodinný biznis, ktorý vyrábal súčiastky pre vodné elektrárne. Ale keď už mal fajront, tak vo fabrike ostával dlhšie, lebo tam mal 100 tonový hydraulický lis. Lauriho mega bavilo lisovanie.

Lisoval všetko, od titánových kociek a diamantov, cez golfové loptičky a hokejové puky, až po gumové medvedíky. Lisoval aj lisy, dokonca aj obyčajný papier, aby vedel, či je možné zväčšiť ho. 🙂

Keď ho to už tak bavilo, založil si YouTube kanál a nahral tam pár videí z tohto jeho koníčka.

Ale viete ako to býva – nový kanál, nula fanúšikov, algoritmy ho neodporúčali. Lauri nebol skúsený marketér, nebol v našej Tvorcovskej komunite a nevedel, že treba distribuovať. 

A tak bol kanál mŕtvy ešte pred tým, ako vôbec mohol ožiť. Vlastne naň aj zabudol.

Po piatich mesiacoch sa ale stalo niečo zvláštne – niekto cudzí Laurimu napísal, že chce kúpiť jeho virálne video.

Myslel si, že je to omyl, pretože on žiadne virálne videá predsa nemá a nerobí.

Potom si však sadol k počítaču a zistil, že to video, ako sa pomocou lisu snaží preložiť papier na 7-krát (pokojne si to vyskúšajte, pre bežného smrteľníka nemožná vec) zazdieľal niekto na sociálnej sieti.

Už nikto nevie, či to bolo kvôli zaujímavému záveru (papier doslova explodoval) alebo vtipnému Lauriho prízvuku, ale video doslova vystrelilo. A s ním aj Lauriho youtubová kariéra.

Odvtedy natočil viac ako 700 videí, nazbieral viac ako 4,8 MILIARDY (!!!) videní a množstvo spoluprác, vrátane tej s Bielym domom. Pre samotného Obamu rozlisoval televízny set-top-box ako súčasť kampane, ktorú vtedajší prezident viedol proti monopolu káblových operátorov v krajine.

Skrátka Lauriho mesačné zárobky len z reklám sa pohybovali v desiatkach tisíc eur! Slušné na jeden hydraulický lis.

No a čo vám tým chcem povedať?

Po prvé, že ak aj vy máte hotový skvelý obsah, tak vám srdečne blahoželám, pretože máte hotových celých 20 % roboty! 🙂

Zvyšných 80 % je o distribúcii, o sústavnom premýšľaní, ako by ste svoj obsah rozšírili do sveta. Nemôžete sa vôbec spoliehať na nejakú viralitu, že si vás ľudia sami budú preposielať, že skórujete vysoko vo vyhľadávačoch, že sa zapáčite algoritmom. To všetko berte len ako bonus naviac.

Po druhé, ak vám bude niekto hovoriť, že pre neho tvorba a šírenie obsahu nie je vhodné, lebo má nesexy produkt, tak mu prepošlite tento e-mail o Laurim.

Alebo ešte lepšie, ukážte mu moje najnovšie video, v ktorom škrečok šoféruje kamión a riaditeľ firmy riskuje vlastný život, len aby ukázal, ako veľmi dôveruje svojmu produktu.

Skrátka, tvorba a šírenie obsahu je vhodné pre každého, ktorá má čo povedať svojim zákazníkom.

No a po tretie – robte to, čo vás baví, pri čom strácate pojem o čase, aj keby vám to všetci v okolí kritizovali.

Nepozerajte sa na peniaze a nekalkulujte, čo z toho budete mať. Čoskoro v tej vašej oblasti  budete najlepší na svete a potom sa určite nájde niekto, kto vám za to bude ochotný platiť.

A keď aj nie, vôbec nevadí, lebo ste sa pri tom fakt bavili!

Koľko vyhorených, prácou vystresovaných ľudí si toto dokáže povedať?

Prajem krásne sviatky.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️