Hustler: Reklama, ktorá šokovala svet

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Ak aj vy máte parádny pútavý obsah, ak by ste ho chceli prirodzene a nevtieravo odkomunikovať vašej cieľovej skupine, potom si pozrite, čo dokážete vďaka odporúčacím oknám Engerio. #reklama

Vedeli ste, že časopis pre dospelých, Hustler, je jedným z najkrajších príkladov fakt hodnotnej reklamy?

No vážne. Ale z úplne iných dôvodov ako z nejakých nahotiniek!

Larry Flynt, strojca tohto porno impéria, založil svoj prvý bar po tom, čo mu mama požičala 1800 dolárov. Prvé „Hillbilly haven“, v preklade „Útočisko pre vidiečanov“, bolo na svete.

Flynt mal len 22 rokov, záväzky žiadne, času veľa, nuž pracoval až 20 hodín denne a bral tabletky, aby nemusel spať… ako pravý startuper (v angličtine tiež označovaný ako „hustler“). A do troch rokov boli tie bary už štyri!

V rámci optimalizácie postupne zisťoval, že čím boli čašníčky menej oblečené, tým vyššie boli predaje a profitabilita. Aj preto všetky „klasické“ krčmy predal a zameral sa čisto na striptízové podniky.

V 1970, päť rokov od otvorenia prvého baru, ich už mal osem a zamestnával viac ako 300 ľudí.

V roku 1972 hľadal nejakú lacnú formu reklamy, až začal pre svojich zákazníkov vytvárať dvojstranový čiernobiely leták o svojich kluboch, akciách a dievčatách. Volal ho Hustler Newsletter.

Do pár mesiacov si newsletter návštevníci tak obľúbili, že ho rozšíril postupne až na 32 strán. Tém na obsah aj divákov mal dostatok. 🙂

V 1973 prišla ropná kríza, svet sa dostal do recesie a ľudia zrazu nemali toľko peňazí na „nahotinky“. Flynt stál pred rozhodnutím – buď vyhlási bankrot, alebo svoj 32-stranový newsletter ešte viac rozšíri a spoplatní.

A presne tak vznikol Hustler časopis, na obrázku vidíte jeho vôbec prvú obálku. Vnútri bola kopa zaujímavých informácií, vrátane rozhovoru s Paulom McCartneym a Bobom Dylanom. Ale aj tak najviac rozruchu urobilo to, že ako prví v histórii si dovolili to, čo nikto predtým, ani konkurenčný Playboy či Penthouse – uverejnili fotky ženského ohanbia.

Časopis bol mimoriadne úspešný, už o rok neskôr predali viac ako milión výtlačkov, keď v ňom ukázali bývalú prvú dámu Kennedyovú nahú.

Takýto biznis ziskami ďaleko prekonával všetky nočné kluby dokopy, a tak sa opäť Flynt rozhodol všetky striptízy predať a naplno sa sústrediť na časopis.

Magazín, pochopiteľne, vyvolal v konzervatívnej spoločnosti množstvo protestov a súdnych sporov, za čo Flynt aj zaplatil nemalú daň – niekto sa ho totiž pokúsil zavraždiť. Síce prežil, ale až do konca života ostal ochrnutý, na vozíku. Je iróniou osudu, že práve on, so všetkými tými možnosťami, už nikdy nebol schopný mať fyzický pohlavný styk tak, ako predtým. 

Koho by to zaujímalo viac, pozrite si film Ľud vs. Larry Flynt (82 % podľa ČSFD).

A koho nie, stačí, že si zapamätáte jediné: pozornosť je novodobé zlato.

Vždy, keď je váš obsah hodnotný, keď napĺňa ľuďom ich potreby a túžby, tak ich zaujmete, venujú vám svoj čas.

A čím viac svojho času vám budú dávať, tým lepšie sa naučíte pracovať s publikom, vnímať jeho kritiku, požiadavky, budete sa zdokonaľovať, učiť nové schopnosti. Vďaka tomu bude ten váš obsah ešte hodnotnejší, pozornosti budete mať ešte viac… a celé znova dookola, začarovaný pozitívny kruh.

No a garantujem vám, ja, aj každý jeden influencer či človek pracujúci v médiu, že keď máte pozornosť, tak monetizácia sa skôr či neskôr vyrieši už sama.

Dokonca (a toto si naozaj veľa malinkých tvorcov neuvedomuje!) aj keby ste nemali veľa videní a milióny sledovateľov, tie schopnosti vám ostanú, môžete ich ponúknuť stovkám firiem. Takým, ktoré majú peniaze, ale nevedia ako, alebo sa boja.

Takže, choďte si už konečne budovať pozornosť! Veľmi dobre viete, kde môžete začať. 🙂

 

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️