Každý má plán… A potom dostane ranu do tváre 🥊

Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.

Každý vstupuje do ringu s nejaký plánom… A potom dostane bombu do tváre.

Milujem tento výrok Mike-a Tysona, jedného z najobávanejších boxerov všetkých čias. História vraj nepozná nikoho, kto by mal tvrdší ľavý hák.

Už niekoľkokrát som v tomto seriáli „Budujeme miliónovú firmu“ vysvetľoval, že keď sa nehanbíte za svoju prvú verziu produktu, spustili ste neskoro.

Lebo koľkokoľvek rokov skúseností máte, akokoľvek dobre poznáte trh, nežijeme vo vákuu. Svet okolo na nikoho nečaká. Je plný tvrdej konkurencie a prelietavých zákazníkov, ktorí pôjdu vždy tam, kde dostanú čo najviac za čo najmenej.

Práve preto musíte vstúpiť do toho ringu so svojím produktom čo najskôr, aby vás trh prefackal čo najskôr. Vy pri troche múdreho plánovania máte priestor (= peniaze) sa z tých všetkých hákov spamätať a zareagovať.

Aby som bol aj konkrétnejší, toto sú v skratke 3 najväčšie omyly, ktoré sme si my vizionársky kreslili na tabuľu, a z ktorých sme veľmi rýchlo vytriezveli. 😊

Zistenie č. 1 – od médií máme širokú ponuku tém a takmer nikto si z nich nič nevybral.

90 %+ z desiatok objednávok, ktoré už máme v systéme, sú také, kedy sa klientovi žiadna téma nehodila. Museli sme teda zistiť, čo by chcel, osloviť vhodné redakcie, prepojiť ich… No viete si predstaviť, aké pracné to je.

Aj preto chystáme automatizovaný systém dopytov (klient si zadá dopyt a médiá budú ponúkať), s ktorým sme na začiatku vôbec nepočítali.

Zistenie č. 2 – keď už aj spojíme obidve strany, bývajú veľké prestoje v komunikácii, pokojne aj týždne. Buď treba naháňať klientov, ktorým dlho trvá, kým pošlú pripomienky. Tým pádom je redakcia nespokojná, že má všetko hotové a musí čakať nevedno koľko, kým pôjde s článkom von.

Alebo opačne, komunikácia dlho trvá redakciám, lebo to nie sú obchodníci a nemajú skúsenosti s tým, čo to znamená rýchly servis a proklientský prístup.

Aj preto sme zapracovali systém lehôt, ktorý v prípade nereagovania bude najprv posielať notifikácie (= upomienky), následne automaticky schvaľovať návrhy. A aj preto chceme čo najskôr zaviesť systém hodnotení, hviezdičky à la Heureka.

No a posledný top zádrheľ je doručovanie čítanosti. Z podstaty Addmention vyplýva, že zmienky sú v nových článkoch, kde redakcia často nevie presne určiť čítanosť. Mali sme prípady, kde bolo sľúbených 2000 prečítaní a nakoniec ich bolo 200. Klient mal tak hneď na úvod negatívnu skúsenosť, bol nespokojný a museli sme hľadať náhradu.

Na druhej strane sa viackrát stalo, že tých čítaní bolo 20, 30, alebo aj 50 000, a v takom prípade je zase nespokojné médium, lebo to cenovo robí menej atraktívne iné, prémiovejšie produkty.

Nuž, a tak sa v spolupráci s vydavateľstvami musíme učiť plánovať, aké témy, za akú sumu, aby to malo aj dostatočný počet čítaní, aj to bolo správne cenovo nastavené. Je to hotová veda táto cenotvorba, priznám sa.

Mike Tyson sa okrem toho svojho výroku zo začiatku tohto textu preslávil ešte niečím iným. Keď v zápase s Holyfieldom prehrával a nevedel, ako ďalej, odhryzol mu z ucha.

Dúfam, že k takým riešeniam sa nikdy nebudeme musieť uchýliť. 😊

Pekný deň.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ

Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.