LinkedIN nechce, aby ste videli tento príspevok!
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Netrápte sa s náladou a rozmarmi algoritmov sociálnych sietí. S Engerio máte istotu, že vašu reklamu uvidia milióny čitateľov top slovenských médií presne v čase, keď vás/vaše produkty/služby budú hľadať. A zaplatíte iba za tých, ktorí si na ňu aj kliknú. #reklama
—
Ste zvedaví, ako často publikujem neúspešné príspevky?
Tá Kuna, čo sa pre tú tvorbu hádam narodila, čo má okolo seba široký tím a toľko skúseností, že organizuje aj veľkú Tvorcovskú komunitu?
No tak Vám to konečne prezradím: STÁLE!
Pokojne aj niekoľkokrát týždenne, včera naposledy, preto Vám o tom aj píšem.
Deje sa to na úplne všetkých miestach, kde prispievam, okrem jediného (schválne, tipnite si, ktoré to je?).
Dlho, niekedy aj hodiny tvorím príspevok: študujem, píšem, nahrávam, testujem, optimalizujem, analyzujem…
A potom konečne, po dlhej príprave a veľkom úsilí ho publikujem, všade.
Na Facebooku, kde sa dobrovoľne do skupiny prihlásilo už 9 tisíc ľudí. Na LinkedIne, tam mám 8,5+ tisíc sledovateľov, na Instagrame viac ako 10 tisíc, na YouTube viac ako 16 tisíc a TikToku viac ako 33 tisíc.
No a viete, čo sa potom často stane?
Vôbec nič!
Jednoducho sa tie algoritmy rozhodnú z nejakého dôvodu tú snahu ignorovať.
Napríklad tento príspevok o Jennifer Lopez, o jej šatách, ktoré zmenili spôsob, akým dnes vyhľadávame na Internete, mi na LinkedIne dokonca zakázali!
Teda, zakázali je asi silné slovo. Oni ho ukázali 57 krát.
Percentuálne vyjadrené, zobrazili ho 0,6 % zo všetkých mojich sledovateľov, ktorých si už roky poctivo zbieram.
Dôvod vám nepovie nikto, ale zo skúseností a vyjadrení iných špecialistov už viem, že na ňom bolo skrátka príliš veľa „telovej farby“.
A keď algoritmy vyhodnotia, že ukazujete príliš veľa nahoty, tak vás prestanú zobrazovať. Už žiadne fotky v kraťasoch a tielkach!
Ale nielen to.
Potrestajú vás, keď odkazujete preč, na vlastný blog alebo YouTube kanál (lebo tam z toho nič nezarobia).
Keď používate zakázané slová (ktoré, samozrejme, nikomu neprezradia, lebo by to potom ľudia obchádzali).
Keď ide zimné obdobie a potrebujú viac priestoru na zobrazovanie platenej reklamy.
Keď sa len nejaký programátor kdesi na opačnej strane zemegule zle vyspí a omylom posunie desatinnú čiarku.
Alebo keď tú sociálnu sieť kúpi nejaký šialený miliardár a začne všetko meniť ako sa mu zapáči. Skrátka, možností je tisíc a každá sociálna sieť má niečo vlastné.
Vy si dáte tu námahu, premýšľate, tvoríte a editujete svoj príspevok, pokojne aj hodiny, a oni Vás potom takto pekne potýrajú. Už 100x sa mi také stalo, normálne som si na tú bolesť aj zvykol. 🙂
To je presne ten dôvod, pre ktorý hovorím, že si nemáte stavať dom na prenajatom pozemku.
Tri veci s tým ale predsa len viem spraviť:
- Usilovne sa snažím všetkých presvedčiť, nech sa prihlásia sem, do môjho newslettra. To je to jediné miesto, ktoré spomínam vyššie, to Vám žiadny algoritmus nezoberie.
- Recyklujem – vôbec sa nepozerám, či bol príspevok úspešný alebo nie. Často sa mi stane, že na jednej sieti je to prepadák, na inej virálny hit.
Moje najviac najsledovanejšie video na TikToku, YouTube a Instagrame, ktoré na troch sieťach spolu získalo 1,7+ MILIÓNA videní, malo pôvodne v textovej verzii na Facebooku 17 lajčíkov a dosah 1600 ľudí. - Robím to v prvom rade preto, lebo ma to baví, lebo som sa zabavil, niečo nové naučil. Ten dosah a všetko okolo toho je teda nakoniec len príjemný bonus.
Tvorte, čo vás baví, šírte ako to len ide a čísla príliš neriešte. Prídu samy, to vám garantujem.
—-
Ja som sa tými šatami JLo na LinkedIne nenechal odradiť a publikoval ten príspevok znovu, s inou fotkou. A aha, čo sa stalo!
Záver: Algoritmom zjavne vadia nohy, prsia sú v pohode. 🙂
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️