Majte prácu takú zábavnú, že nebudete potrebovať dovolenku

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Ani tento môj dovolenkový newsletter by ste si nemohli prečítať, by som nemohol napísať, keby neexistovalo Engerio a jeho skvelí klienti. 

Ďakujem! #reklama

Počuli ste už tú vtipnú príhodu (istotne vymyslenú) o marketérovi, čo stretol na dovolenke na pláži rybára?

Rybár tam oddychoval na pláži, pod palmou, užíval si slniečko a šum mora… A čakal na záber. 

Marketér sa mu snažil dohovoriť, nech viac maká, že ničnerobením príliš nezarobí.

Rybár nechápal. Ak by viac makal a chytil viac rýb, ako len na vlastnú potrebu, čo by s nimi robil?

„No potom ich budeš môcť predať, zarobíš peniaze, kúpiš si lepšie udice a siete, čím zase viac chytíš, viac predáš, viac zarobíš…“ povedal podnikateľ.

„A čo by som s tými peniazmi potom robil?“ spýtal sa rybár. 

„No potom si budeš môcť kúpiť lode, ľudí, distribuovať medzinárodne, rozbehnúť veľkú korporáciu.“

„A čo by som s tými peniazmi potom robil?“ spýtal sa znovu.

„No potom by si ich mal tak veľa, že by si nemusel celý deň nič robiť, len oddychovať na pláži, pod palmou a užívať si slniečko.“

„Veď presne to práve robím,“ odpovedal rybár.

Koniec vymysleného, ale vtipného príbehu. 🙂

A teraz jeden naozajstný.

Boli sme nedávno s kamošmi na chate a jedna z mamičiek sa tam mimoriadne chválila, akú má parádnu prácu: „cvakne si kartu“ o pol štvrtej a ide domov s prázdnou hlavou. Nikto jej nepíše, neotravuje ju po večeroch.

Ak ste niekedy premýšľali, že by ste chceli vybudovať z nuly úspešný produkt, veľký biznis, tak by som Vám rád odporučil: s takouto predstavou sa rýchlo rozlúčte.

Práve naopak, špeciálne v začiatkoch neexistujú víkendy, sviatky, dovolenky. Nie je de facto žiadny rozdiel medzi novým projektom či startupom a malým bábätkom. To nerieši, aký je deň alebo hodina. Keď sa necíti dobre, začne plakať a vyžadovať si pozornosť.

Ani od bábätka mama neodíde, keď jej začne liezť na nervy. Ráta s tým, že potrebuje nonstop starostlivosť. Rovnako ako marketér – startupista, ktorý chce uspieť a do realizácie svojej firmy naleje čas, skúsenosti, energiu… A veľa peňazí (často všetky, ktoré má). Práve z tohto dôvodu podnikatelia nedokážu len tak „vypnúť“ a „mať čistú hlavu“.

Preto sa musíte rozhodnúť, čím chcete byť vy?

Rybárom, ktorý si užíva pohodičku a slniečko?

Či rodičom, ktorý plánuje nový prírastok do rodiny a ráta s tým, že sa mu zmení život (a veľa nocí sa nevyspí :))?

Tento e-mail píšem na dovolenke v Chorvátsku. Deti sa hrajú, ľudia naokolo čítajú knižky (alebo robia fotky na Instagram, nech im všetci závidia, ako super sa majú) a ja stále premýšľam, ako urobiť Engerio úspešnejšou firmou.

Takže vidíte, to je ten dôvod číslo 3453, pre ktorý by ste mali robiť v oblasti, ktorá vás fakt napĺňa a baví.

Lebo keď Vás niečo baví, vy vlastne neriešite, či je piatok či sviatok. 

Vy sa chcete baviť a je jedno, či je to v práci za počítačom alebo kdesi na pláži. Dávate tomu všetku energiu, ktorá je nevyhnutná na roztlačenie toho vášho (stojaceho) vlaku.

Naviac, keby to celé náhodou aj niekedy nevyšlo, tak to nikdy nebudete ľutovať, že ste mali viac oddychovať a menej pracovať. Keď sa bavíte, tiež veľmi neriešite, koľko času to trvalo (resp. čím dlhšie, tým lepšie, lebo tým viac ste sa bavili, že? :)).

Prajem vám, aby aj tá vaša práca bola pre vás čo najväčšou zábavou.

A ak to úplnou úplnou náhodou tak necítite, je ideálna doba zamyslieť sa, či by ste to chceli zmeniť. Veď predsa to, kde ste dnes neznamená, že tam musíte aj ostať. 

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️