Návod, ako vás príjmu do práce snov

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Tento newsletter je možno ten najdôležitejší, aký kedy odo mňa budete čítať.

Napísal som ho pre všetkých, ktorí nemajú prácu, ale aj tých, ktorí ju majú, ale vôbec ich nebaví, nenapĺňa, nikam neposúva.

Ak niekoho takého vo svojom okolí poznáte, prosím, prepošlite im ho. Ďakujem!

Aj keď nie som profesionálny personalista, za tie roky na rozličných vedúcich pozíciách mi prešli rukami už tisíce životopisov, na pohovoroch som mal stovky kandidátov.

Zaujímavé je, že vidím uchádzačov, ako stále opakujú tie isté chyby, často úplne zbytočné.

Zároveň vidím, že (minimálne na mňa) fungujú stále tie isté finty, postupy, kde si ten kandidát výrazne zvyšuje šance na úspech.

Preto, nech sa páči, tu je môj zoznam odporúčaní, ako dramaticky stúpnu aj tie Vaše. Je to vlastne ten istý marketing, tvorba a šírenie obsahu, akurát, že tentokrát ste ten produkt vy sami.

 

Krok 1: Zodpovedzte si najdôležitejšiu kariérnu otázku

Ešte pred tým, ako začnete vôbec hľadať, si zodpovedzte: ktorá oblasť ma tak baví, že pri nej strácam pojem o čase, že by som ju robil/a aj zadarmo?

Vôbec neriešte peniaze. Aj keby bol váš vysnívaný job jazdenie na koni, keď tým budete žiť od rána do večera, čoskoro sa z vás stane ten najväčší odborník široko-ďaleko. A hneď potom sa k vám budú hrnúť ľudia, ktorí budú chcieť ušetriť čas a naučiť sa všetko od vás, všetky tie triky a skúsenosti.

So zvýšeným dopytom sa zníži vaša dostupnosť, zvýši vzácnosť, a tým aj Vaša cena.

 

Krok 2: Začnite tvoriť 

Máte vybranú tú svoju oblasť? Super, začnite písať príspevky, blogy, videá, TikToky, na LinkedIn… hocičo si vyberte, ale začnite a vytrvajte.

Neriešte, či za to máte zaplatené alebo nie, či to niekto pozerá alebo nie, koľko lajčíkov máte. Aj tak to bude také hrozné, že o pár rokov by vaše budúce ja za to 5 korún nedalo. 🙂

Baví vás to (krok 1), to nateraz úplne stačí. Všetko ostatné, videnia, expertíza, uznanie, dopyty, to príde časom.

Ak s tvorbou potrebujete pomôcť, nechcete opakovať tie drahé chyby, čo som už spravil ja :), chcete ísť k cieľu skratkou, prihláste sa do našej Tvorcovskej komunity uKunu. Už o 2 týždne v nej spúšťame 30 dňovú výzvu Z 0 na virál.

 

Krok 3: Vytvorte si profily na sociálnych sieťach

Nezabúdajte, že obsah je king, ale distribúcia je King Kong.

Založte si profily na sociálnych sieťach a zdieľajte tam všetko, čo ste vytvorili.

Ak príde kritika (lebo krok 2, začínate a je to hrozné), berte to ako motiváciu urobiť to nabudúce lepšie.

Ak žiadna kritika nepríde (lebo ste noví, nikto to nevidel), prepájajte sa s podobne naladenými ľuďmi, komentujte ich príspevky, začnite si budovať sieť kontaktov.

 

Krok 4: Nájdite si vhodné firmy z vášho segmentu

Keď už ste si vybrali ten svoj vysnený segment (bod 1), nájdite v ňom pôsobiace firmy, kde by ste chceli robiť. Neupínajte sa na jednu konkrétnu. Čím viac, tým lepšie, ale minimálne 100.

Prečo 100?

Lebo aj keby vaša šanca na prijatie bola 1 %, tak pri 100 oslovených dostanete minimálne 1 ponuku.

 

Krok 5: Nájdite si v tých firmách svoje kontaktné osoby

Choďte na LinkedIn a nájdite zodpovedných ľudí, vašich budúcich šéfov, v tých vašich vybraných 100+ firmách.

Spojte sa s nimi, lajkujte a komentujte ich príspevky, skúste nadviazať kontakt. Algoritmy fungujú tak, že oni potom uvidia tie vaše, uvidia vašu tvorbu, expertízu.

 

Krok 6: Skúmajte potreby a túžby

Keď už tie značky a osoby v nich sledujete, skúmajte, aké problémy riešia, s čím im práve vy dokážete pomôcť. Ako im viete ušetriť čas, zvýšiť efektivitu, spraviť ich život kvalitnejším?

Pamätajte, že zákazníci nechcú kúpiť vrták, dokonca ani nechcú vyvŕtať dieru, oni potrebujú zavesiť si obrázok na stenu. 🙂

 

Krok 7: Ozvite sa im

Teraz už viete, čo chcete robiť (čo Vás baví), pre koho chcete robiť (100 ľudí z firiem vo vysnívanom segmente), s čím im pomôžete (zavesiť obrázok), nuž dajte im o tom vedieť.

Napíšte peknú personalizovanú správu alebo e-mail, z ktorého bude mať ten človek pocit, že ste to napísali práve jemu a nikomu inému.

Aha, ako mi napísal môj strihač videí Dominik. Ukázal mi riešenie problému (ktorý som si ani neuvedomoval že mám :)) a poslal dôkaz, že to vie robiť, že má za sebou výsledky. Ani len životopis nemusel prikladať a vedel som, že s ním chcem robiť.

 

Krok 8a: Zavolali vás na pohovor?

No skvelé, blahoželám!

O tom, ako ísť na interview, ako na ňom vyniknúť, a čo urobiť po ňom, som do detailu porozprával vo videu. Pozrite, nájdete tam veľa ďalších užitočných príkladov.

V každom prípade, ak sa vám ozvali, chcú pokračovať v diskusii, to už je naozaj dobrý problém, ktorý chcete mať, ste blízko blízučko! 🙂

 

Krok 8b: Nezavolali vás na pohovor?

Nevadí.

Možno práve nie ste tá správna doba, možno nemajú nič otvorené, možno toho šéfa ráno vytočili deti do nepríčetna a odmietol by akúkoľvek skvelú ponuku, 1000 vecí sa môže stať.

Je to všetko v poriadku, vy aj tak rátate s tou 1 % úspešnosťou, takže ste o jedno nie bližšie k vysnívanej práci.

Stále tvorte a šírte, prepájajte sa s vhodnými ľuďmi, komentujte, budujte expertízu, dokolečka dokola. Veď vy sa tým aj tak vlastne bavíte. 🙂

Koľko unavených, prácou vyhorených ľudí toto dokáže povedať?

– 

Viete, aká je tá najlepšia investícia, ktorú môžete urobiť?

Do seba, do vzdelania.

Pretože čím viac viete, tým ľahšie si tú svoju vysnenú prácu nájdete, tým viac peňazí zarobíte. A ešte aj lepší pocit zo seba budete mať! Prihláste sa na polročné štúdium Digitálnej Univerzity a ja osobne vám tam prezradím všetko, čo o content marketingu viem. Teším sa na vás. #reklama

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️