Pokiaľ ti nie je na zvracanie, koľko toho je, stále musíš pridať!
Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.
Čo myslíte, ako veľmi zaujímajú ostatných vaše produkty, služby, vaša reklama… vy sami?
Budete možno sklamaní prekvapení, ale OVEĽA menej, ako si myslíte.
Výskumníci na to prišli už v 90. rokoch tak, že testovaných študentov na univerzite obliekli do trička s veľkým obrázkom speváka Barryho Manilowa. Z toho si mladí v tej dobe robili srandu (podobne ako dnes niektorí napr. z takej Zdenky Studenkovej), a teda nosiť ho na hrudi bolo pre mnohých trápne.
Následne tieto svoje pokusné králiky oblečené v trápnych tričkách poslali do miestnosti s inými študentmi, tiež účastníkmi experimentu. Zámerne ich tam poslali o 5 minút neskôr, keď už všetci ostatní boli zaneprázdnení zadanou úlohu – vypĺňali test (bol fiktívny).
Po skončení sa spýtali tých oneskorencov s tričkom, nech odhadnú, koľko ľudí v miestnosti si ich všimlo. Priemerná odpoveď bola 46 %, teda takmer polovica.
No, a viete, aké bolo skutočné percento, keď sa spýtali tých ostatných študentov? Od 8 do 23 %. Teda od polovice po šestinu pôvodného odhadu.
Od tohto experimentu pozná tento svet efekt „V žiare reflektorov“, ktorý hovorí, že VÝRAZNE preceňujeme to, ako si nás všíma naše okolie. Myslíme si, že všetci sledujú naše kroky, komunikáciu, našu značku, aké chyby sme urobili. Všetko. Ale to je veľký omyl.
Tá dobrá správa je, že keď ste neučesaní, vyzeráte hrozne a na košeli máte obrovskú škvrnu od kečupu, vaše okolie si to pravdepodobne aj tak nevšimne. Ľudia majú vlastný život, vlastné problémy a boja sa, aby ste si nevšimli ich vadu, že majú na gatiach veľkú dieru. Preto sa ani nemusíte príliš trápiť nejakou kritikou, ktorá môže prísť, keď niečo poviete, spravíte alebo sa posadíte na 50 hodín na záchod.
Tá zlá je, že akokoľvek sa snažíte a komunikujete, akokoľvek si myslíte, že tým ľudí až otravujete, pravdepodobne si to nevšimli a musíte pridať.
A mám k tomu perfektný príklad – Addmention. Už celé mesiace do neho vkladám maximum. Ponocujem (keď píšem tento newsletter je 2:49, musím stihnúť nech to ráno odošleme), využívam všetky spôsoby a kanály, aby som informoval o našom produkte, oslovujeme nové médiá i klientov.
No, a viete čo? Jeden fanúšik, ktorý ma roky sleduje, komentuje a lajkuje moje príspevky, človek, o ktorom som mal pocit že už 100x musel čítať o Addmention, mi napísal správu. Vraj sa niekto snaží vykradnúť moje príspevky, komunikuje pod mojím menom a predáva nejaký pofidérny produkt s predraženými spätnými odkazmi. Aha, že si nevymýšľam. 😊
Nuž, musíme sa zamyslieť, ako upraviť komunikáciu, aký obsah vytvoriť, aby zákazníci navnímali všetky tie benefity. Prípadové štúdie, referencie, hodnotenia od spokojných zákazníkov – to mi napadá takto na prvé zamyslenie.
No a potom, keď to budeme mať, musíme distribuovať ešte viac, nech zasiahneme čo najväčšiu časť cieľovej skupiny. Nebojíme sa ani vyššej frekvencie, dookola opakovať posolstvá. Ľudia boli extrémne zaneprázdnení už v tých 90. rokoch, keď mali len to tričko s Manilowom.
Teraz sú tu mobily, YouTuby, sociálne siete a omnoho viac obsahu, v ktorom treba vyniknúť. Máme zjavne čo robiť.
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ
Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.