Poznáte toto 80-ročné tajomstvo Mercedesu?
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Viete, aký príbeh sa vám bude najlepšie čítať? Ten váš vlastný predsa!
Vy si ho napíšte, my v Engerio vám ho rozšírime miliónom Slovákov. #reklama
—
Mám pre Vás jednoduchú otázku: Aké prívlastky vám napadnú, keď vidíte, alebo počujete, alebo si len čítate o autách značky Mercedes?
Tipujem, že to bude niečo ako luxus, prestíž, kvalita, status, bezpečnosť, inovácie, elegancia či dokonca umenie.
Trafil som sa?
Jedným z veľkých dôvodov, pre ktorý sa pred takmer 100 rokmi firmy Daimler a Benz spojili a vytvorili značku Mercedes-Benz bol ten, že obidvaja ich zakladatelia túžili produkovať vysoko kvalitné, inovatívne, prémiové produkty.
Jasné, konkurencia bola čoraz silnejšia, povojnová ekonomická situácia v Nemecku fakt zlá, dávalo im všetku logiku dať dokopy svoje skúsenosti, kontakty, talent šikovných kolegov, ekonomické zdroje.
Ale stále bola na tom samotnom konci vízia vysoko technologickej modernej budúcnosti a ten ich Mercedes mal ako skutočný líder stáť na čele.
Najlepšie to vyjadruje celoživotné motto spoluzakladateľa Gottlieba Daimlera: „To najlepšie, alebo nič.“ (Das Beste oder nichts.)
Od toho ich vzniku tak bola kvalita, inovácia, prémiovosť a vlastne všetky tie superlatívy, čo sme si v úvode vymenovali, vidieť a cítiť vo všetkom, čo firma produkovala.
Veď ako sa mi raz pochválil neznámy taxikár, keď som bol na služobke v Izraeli: „Hey, my friend, this is Mercedes, it´s the best, f*ck the rest!“ Viete si predstaviť, ako pyšne a hrdo pri tom vyzeral. 🙂
No a viete, prečo to sem píšem?
Z jednoduchého dôvodu:
Lebo až v 2010, 80+ rokov od vzniku, prišla ich reklamná agentúra s nápadom použiť to ako oficiálny slogan: „The Best, or nothing“.
„Veď keď už tak dlho majú tú kvalitu v krvi, keď používajú len to najlepšie, tak prečo nie?“ povedali si.
A tak to majú a používajú dodnes.
Dlhých 80+ rokov (a ďalšie desiatky pred svojím spojením) sa tým nechválili, nepísali do pompéznych tlačových správ, nedávali na plagátiky vytlačené na drahom kriedovom papieri.
Oni to robili a vedeli, že ľudia si to skôr či neskôr uvedomia tak či tak.
Nuž presne to isté by som odporúčal aj vám.
Je úplne jedno, či vám záleží na kvalite, starostlivosti o zákazníkov alebo zamestnancov, na priateľskej kultúre vo firme.
Je úplne jedno, či ste bio eko green, či bojujete proti používaniu plastových slamiek a sáčkom v oceánoch, ste za práva LGBTI+ alebo posielate peniaze do tisíc iných typov programov spoločenskej zodpovednosti.
Nechváľte sa tým.
Robte to preto, lebo vy tomu naozaj veríte a robili by ste to aj keby to nikto nikdy nevidel a nepočul.
Tie vaše dôvody, či už vypočítavé alebo naozajstné, úprimné, skôr či neskôr uvidia všetci Vaši kolegovia, dodávatelia, zákazníci. A vlastne celý svet.
Presne ako sa to stalo aj Nike, Apple alebo obrovskej mnohomiliardovej investičnej firme z Wall Street. Tí všetci chceli byť cool, spoločensky zodpovední, k tomu získali ocenenia za superkreatívne reklamy. A nakoniec z toho zostal iba výsmech a hanba na 100 rokov.
Buďte radšej ako ten Mercedes.
Nechváľte sa všetkým, aké vznešené hodnoty máte. Jednoducho to spravte!
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️