Prečo je Slovensko tá najlepšia krajina na život
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Stavím sa, že aj keby ste žili na opustenom ostrove, aj tak ste už určite niekedy niekde videli túto billboardovú reklamu.
Značka 3M do nej umiestnila 3 milióny dolárov na autobusovej zastávke kdesi vo Vancouveri v Kanade. Stačilo prísť, rozbiť sklo a peniaze si zobrať. A to bolo aj hlavné posolstvo – odkomunikovať, že to sklo je priam nezničiteľné!
Ale, ako to už býva, neverte všetkému čo čítate na internetoch, a zvlášť, keď sa to týka reklamy.
Tu sú štyri vtipné fakty, ktoré o tomto virále vie len málokto (a odteraz súčasťou tej úzkej skupinky budete aj vy, no nie je to skvelé?).
Po prvé, tá kampaň je z roku 2005, bežala jeden jediný deň.
Už vtedy to bola taká výrazná vec, že o nej písalo a hovorilo veľa kanadských médií a všetky tak vlastne 3M zadarmo propagovali.
Dodnes ju však ľudia zdieľajú, dodnes robí 3M reklamu, viď aj tento newsletter. Taká je sila skvelej kreatívy, že si ju zapamätáte dlho, pokojne aj roky.
Po druhé, 3M nepredáva žiadne nepriestrelné nerozbitné sklo, ale obyčajnú tenkú fóliu, ktorú na to sklo lepíte. A jej funkcia nie je nezničiteľná, ale že keď sa sklo rozbije, tak sa neroztriešti na miliardu malinkatých kúskov a vy sa neporežete, nebudete ako Bruce Willis v Smrtonosnej pasci.
Taká vie byť sila reklamy, že vám dá priam schopnosti, ktoré ani nemáte.
Po tretie, vnútri v tom skle neboli 3 milióny, ale iba asi 500 dolárov. Zvyšok, všetky tie papieriky pod tým, boli falošné. A aj tak to strážila súkromná bezpečnostná služba, aby niekomu nenapadlo do toho strieľať, rozbiť autom alebo kladivom, alebo vylomiť rám, v ktorom bolo sklo osadené. Použiť ste totiž mohli iba svoje ruky a nohy.
A keď po pár hodinách od všetkých tých kopov začal ten rám naozaj povoľovať (sklo stále nikto nerozbil), tak celú výzvu prerušili a bolo po zábave. Kiežby sme my marketéri a obchodníci vo všetkej tej reklame, na všetkých prezentáciách a konferenciách menej zavádzali, to by možno potom naše povolanie nebolo druhým najnedôveryhodnejším.
Schválne, tipnete si, ktoré povolanie je to najnedôveryhodnejšie zo všetkých? Správnu odpoveď nájdete na samotnom konci tohto e-mailu.
No a po štvrté, a toto bude ten najdôležitejší bod, tak dávajte pozor.
Keď som si robil prieskum k tomuto textu, tak som našiel rozličné diskusie, kde ľudia písali vtipné komentáre typu „tu u nás by to neprežilo ani minútu, vymontovali by to aj s celou zastávkou“.
Za to „u nás“ si dosaďte tak 20 rozličných krajín, Severnú Ameriku, Brazíliu, Belgicko, Španielsko, Nemecko, Francúzsko, Južnú Afriku, ale aj ázijské krajiny…
To len my si myslíme, že žijeme v banánovej republike, aké tu je všetko zlé a nefunkčné a všade v zahraničí je len slniečko a dúha.
Moja dobrá, seriózna, vzdelaná kamoška Danka je absolútne presvedčená, vraj to má aj vyskúmané nejakým laboratóriom, že rakúska soľ viacej solí :).
Ja sám som mal také predstavy pred tým, ako som začal robiť pre firmu zo Škandinávie. Až vtedy som zistil, že aj tam ľudia frflú na politiku, prijali by nižšie ceny a vyššie platy.
V Nórsku či Švédsku v lete prakticky nemáte tmu, v zime je tam tma zase stále, úplne perfektné na váš biorytmus.
Poviem vám, všetko okolo nás, ešte aj to, ako sa v ktorej krajine žije, to celé je len skvelý marketing. Každá firma či krajina vyzerá zvonku ako Real Madrid a zvnútra ako autonehoda.
Ja osobne by som nevymenil Slovensko za žiadne iné miesto na zemeguli.
Vidíte, koľko životného múdra si viete zobrať z obyčajného billboardu na zastávke? 🙂
—
Chcete žiť šťastnejší, zdravší, naplnenejší život?
Chcete robiť lepšie a kvalitnejšie rozhodnutia?
A hlavne chcete sa nezblázniť z toho všetkého, čo sa deje okolo vás?
Potom si prejdite kurzom Time managementu. Je rozdelený do 20 prehľadných kapitol, aj s konkrétnymi cvičeniami, aj s konkrétnymi príkladmi (mojimi vlastnými).
Ak ste klientmi Engeria, ak inzerujete v sieti 100+ veľkých prémiových médií, ozvite sa, máte vstup od nás ako darček. #reklama
—
Odpoveď na hádanku: Už len jedna profesia bola nedôveryhodnejšia ako ľudia z reklamy. Influenceri. 🙂
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️