Prečo reklama na hodinky ukazuje stále 10:09?
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Všimli ste si už niekedy, že Rolex hodinky vo všetkej svojej reklame ukazujú čas okolo 10:09?
Čo myslíte, náhodička?
Vlastne nielen Rolexy.
Ten istý čas ukazujú aj Omegy.
A Cartier.
A ešte Tag Heuer, Breitlingy, Seiky, IWC, Casio… Vlastne hodinky všetkých prestížnych významných značiek.
Zdroj: ablogtowatch.com
Taká veľká je to „norma“, že ešte aj keď si pozriete reklamy na digitálne Apple Watch, tak Vám všade zobrazujú 10:09.
Veru nie, toto žiadna náhoda byť nemôže.
Verte či nie, oni to všetci robia kvôli tomu, že to lepšie vyzerá a viac predáva.
Prvý dôvod je ten, že keď to máte takto zobrazené, tak dobre vidieť značku, nič ju neprekrýva, skôr si ju zapamätáte.
To dáva zmysel, samozrejme.
Ale predsa úplne rovnakú symetriu a neprekrývanie by ste dosiahli aj s časom 8:20. Tak potom ako je možné, že žiadne 8:20 v reklame nevidíte? Pritom ešte pred ani nie 100 rokmi bolo v reklamách takéto nastavanie štandardné?
A to sa už dostávame k dôvodu druhému, omnoho prekvapivejšiemu – že presne tento tvar, táto poloha ručičiek, lepšie predáva.
Fakt, nerobím si srandu.
Oni totiž v takomto nastavení vytvárajú usmievajúcu sa tvár! Odborne sa to volá „pareidolia“ a v skratke to znamená, že ľudský mozog vidí vo svete okolo seba veci, ktoré tam vôbec nie sú. Veď schválne, čo vidíte na týchto obrázkoch?
Môžete sa snažiť, koľko len chcete, aj tak to tie vaše mozgy nedokážu nevidieť.
Je to rovnaké ako keď si pozriete logo KFC a namiesto bradatého deduška s motýlikom na tom obrázku uvidíte bradatého deduška s maličkými ručičkami a nožičkami. Varujem vás, neklikajte na tento odkaz! 🙂
No dobre, a keď sme si vysvetlili a ukázali, čo to tá pareidolia je, poďme naspäť k tomu, prečo 10:09 áno a 8:20 nie.
V 2017 skupina výskumníkov z Nemecka urobila dva pokusy, vďaka ktorým sa verejnosť po prvýkrát na tvrdých dátach presvedčila, prečo to tí výrobcovia tak nastavujú.
Testy robili na 46 pokusných králikoch, na 20 mužoch a 26 ženách, pretože tie sú schopné lepšie navnímať výraz tváre a emócie (tým pádom majú aj väčšiu pravdepodobnosť ovplyvňovania ich rozhodovania).
Autori každému ukázali 20 typov hodiniek s ciferníkmi nastavenými na tri rozličné časy – na 10:10 (šťastná tvár), 11:30 (neutrálne, nič nepripomínajúce) a 8:20 (smutná tvár).
No a tie výsledky dopadli presne ako tušíte že dopadli: 10:10 nielenže evokoval výrazne silnejšie pocity šťastia a radosti, ale aj výrazne znižoval šancu, že by si to ten zákazník odmietal kúpiť. A viete ako: viac usmiatych zákazníkov = viac šťastných zákazníkov = viac predajov = vyššie bonusy = marketéri pôjdu na krajšiu dovolenku. 🙂
No dobre, a čo z toho vyplýva pre vás a váš marketing, keď nepredávate hodiny, pýtate sa?
Chcem vás nahovoriť, aby ste svoje produkty začali dizajnovať tak, že budú pripomínať usmievajúcu sa tvár?
No, ak to zvládnete, tak choďte do toho, rozhodne vám to neuškodí. Happy Meal od McDonalds vám to istotne potvrdí.
Ale hlavne vám chcem pripomenúť, aké dôležité je usmievať sa.
Nielen na obaloch a v reklamách a cez dizajny svojich produktov, ale v úplne VŠETKEJ komunikácii v živote.
Stačí obyčajný úsmev a nielenže sa budete cítiť lepšie, spokojnejšie, šťastnejšie, všetko toto okamžite pocíti aj vaša rodina, kolegovia, zákazníci.
A to sa zase zákonite premietne do lepších výsledkov, väčšej spokojnosti, vyšších čísel.
No vidíte, aké múdrosti viete vyčítať aj z toho obyčajného ciferníka na hodinách. 🙂
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️