Prečo sa chyby v počítačových programoch nazývajú bugy?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Viete, prečo sa chyby v počítačoch nazývajú „bugy“ (po slovensky chrobáky)?


Keď ľudia vymysleli počítače, tak ste si ich ľahko mohli pomýliť s obrovskými prístrojmi vo veľkých priemyselných závodoch. Taký ENIAC, prvý počítač, vážil 30 ton, zaberal 135 m² miestnosť a pri prevádzke produkoval toľko tepla, že musel mať vlastnú klimatizáciu

Alebo telefón, na ktorom pravdepodobne práve čítate tento text, je miliardykrát (!!!) výkonnejší ako počítač, ktorý používala NASA, keď v 1969 navigovala Apollo 11 na Mesiac. Veru, neuveriteľne dlhú vzdialenosť za neuveriteľne krátky čas (70 rokov) sme prešli. Pri tej zvyšujúcej sa rýchlosti ani nechcem vedieť, kde budeme o ďalších 70 rokov.

No a keďže tie prvé počítače boli také obrovské, tak príliš neprekvapí, že prvý počítačový „bug“ nebol softwarový, ale hardwarový. Presnejšie povedané, bol ním nočný motýľ, moľa, ktorú našli uväznenú vnútri. Doslova počítač museli „debugovať“, aby znova fungoval.

Vedkyňa, ktorá hmyz objavila, si tú moľu žltou páskou nalepila do notesa a netušila, že práve vymyslela pojem, ktorý bude znepríjemňovať život všetkým softwarovým vývojárom. 😊

 

Presne takýto chrobák aj mne musel vletieť niekam do systému, keď som posielal minulý týždeň newsletter o Nebojácnom dievčati z Wall Street. Správu som odoslal s poprehadzovanými odstavcami, a tak namiesto toho, aby to bolo príjemné inšpiratívne čítanie na pondelkové ráno z toho nakoniec bola logická hádanka.

Za chybu sa ospravedlňujem a text odporúčam prečítať si ešte raz, pretože jeho pointa je naozaj dôležitá v marketérskom živote.

Mimochodom, v momente, keď píšem tento text, mi tu opäť poletuje muška a neviem sa jej zbaviť. Neviem, či mi tým niekto niečo naznačuje, rýchlo si to prečítajte, kým sa to zase nepokazí.

Prajem vám, nech je toto ten najväčší „bug“, na ktorý tento týždeň narazíte.

A keď príde nejaký ďalší, nech aj z toho ešte vytvoríte inšpiratívny obsah pre ostatných. 😊

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️