Prečo sú všetky súťaže o najlepšieho hráča jeden veľký nezmysel?
Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.
Vo futbale sa pravidelne organizujú rozličné súťaže o najlepšieho hráča.
Tou najznámejšou a najrešpektovanejšou je Ballon d’Or. Novinári, hráči a tréneri každoročne hlasujú za víťaza, ktorý dostane zlatú loptu.
No a viete, čo zaujímavé sa dozviete, keď si pozriete mená víťazov za posledných 30 rokov?
Že brankár ju nevyhral ani raz. Obrancovi sa to podarilo dvakrát, záložníkovi päťkrát a zvyšok, dvadsaťtrikrát „vyžrali“ útočníci.
Ešte aj z tých záložníkov to boli všetko ofenzívni hráči, teda, že neboli priamo v útoku, ale ich hlavnou úlohou bolo drať sa dopredu.
Nikto nevedie štatistiku, že brankári chytili 3/5/10 gólov a udržali nulu na konte. Málinko sa pozerá na zálohu, koľkokrát vybojovali loptu a poslali perfektnú prihrávku dopredu. Všetci radšej ospevujú toho Ronalda či Messiho, čo strelí jeden gól, a vďaka ktorému jeho tím vyhrá 1:0.
Inými slovami, keď chcete byť na výslní, aby vás všetci ospevovali a odmeňovali, aby sa vám hrnuli spolupráce, musíte byť tí, ktorých je vidieť, ktorí strieľajú góly.
A presne preto majú práve obchodníci to najsilnejšie slovo v mnohých firmách. Lebo oni sú tí, čo nosia peniaze. Preto majú všetky pochvaly, obedy, firemné autá a prémie.
Poviem vám však, nielenže je to nefér, je to aj poriadny nezmysel.
Veď ani ten najlepší hráč na celom svete nedokáže bez zvyšku tímu nič.
Na to, aby útočník strelil gól, musí celý tím, celá firma makať.
Ronaldo, ktorý vyhral Ballon d’Or päťkrát, ktorý je najsledovanejším hráčom futbalu na svete, sedí teraz stále na lavičke, lebo jeho tím v zložení s ním nefungoval.
Aj keby ste mohli Messiho naklonovať jedenásťkrát, že ho obsadíte na každú pozíciu, tak to neurobíte. Leo je totižto nízky a ľahký a pri bránení by ho súper odstrčil, prehlavičkoval a skóroval.
Všimnite si, že ešte aj v takom vysoko individuálnom športe ako je tenis, víťazi Grand Slamov vždy ďakujú svojmu tímu, a kamera pritom strihne na lóžu o 10+ ľuďoch.
Obchodník je pre firmu životne dôležitý, lebo „zarába“ na výplatu všetkým, to určite.
Ale keby bol produkt nekvalitný, keby na zákazníckej podpore bol odporný call-centrista, keby to kuriér priniesol rozbité, keby jeho značku nikto nepoznal, tak nepôjde ani na desatinový potenciál.
Každý člen hrá nejakú rolu a každá je rovnako dôležitá. Ako taký stôl, čo má štyri nohy a keď je jedna krátka, bude sa kývať.
Ak chcete vybudovať miliónovú firmu, potrebujete správne zložiť tím na všetkých pozíciách.
Potrebujete členov, ktorí sú aj kompetentní, ale zároveň dokážu fungovať v kolektíve (a nie že by mu zvyšní kolegovia najradšej vyškriabali oči, s takými rýchlo preč). Keď ich máte, musíte na nich delegovať, dať im dôveru, nech sa ukážu.
O delegovaní či výbere vám rád poviem nabudúce, napíšte mi, ak máte záujem.
Nateraz som akurát veľmi rád, že taký kolektív máme aj v Strossle, aj v Addmention. Bez nich by som bol nič.
Dúfam, že taký máte alebo si budujete aj vy. 👍
Pekný deň.
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ
Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.