Prečo vždy pri pokladniach predávajú žuvačky?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Dnešný text je ochutnávka z e-mailingového kurzu Neuromarketing v praxi.

Prihláste sa, ak ste tak ešte neurobili. Je skvelý a je zadarmo! 🙂

Viete, prečo Barack Obama, Steve Jobs, Mark Zuckerberg, Simon Cowell, Dr. Dre a mnohí ďalší stále nosia/nosili to isté?

No to je ľahké ako facka!

Nechceli každé ráno stáť pred plným šatníkom a míňať energiu na nedôležité rozhodnutia. Denne ich vraj urobíme viac ako 35 000.

Mozog je ale energeticky veľmi náročný orgán a čím viac premýšľa, tým je unavenejší.

A čím je unavenejší, tým viac vypína. Aj keď ho fakt potrebujete. 🙂

To je presne ten dôvod, prečo majú v obchode vždy pri pokladniach rozličné žuvačky, tyčinky, baterky atď.

Lebo sú lacné a kým ste vy prešli celou tou nákupnou cestou, rozhodovaním sa medzi jednotlivými produktami, akciami a zľavami, tak ste unavení a jedno euro naviac za Tic Tac-y hore/dole.

Vynásobte to stovkami návštevníkov denne, 365 dní v roku… a zrazu je to, aha, aká veľká vec! V USA vraj priemerný Američan na impulzívnom nakupovaní (keď kúpi aj to, čo nepotreboval) minie viac ako 5000 dolárov ročne.

Značky ako Wrigley (výrobca žuvačiek Orbit, Hubba Bubba, Spearmint atď.) na impulzívnych nákupoch postavili rovno celý biznis.

Ich výskum tvrdí, že tá plocha pred pokladňou je jeden z najvýnosnejších obchodných priestorov. Vraj zaberá len 1 % miesta, ale generuje viac ako 7 % výnosov.

Dokonca zamestnávajú a školia vlastných „checkout expertov“. Ľudí, ktorí chodia k obchodníkom do predajní a pomáhajú im optimalizovať tieto pokladničné zóny tak, aby mali čo najvyšší výnos.

Preto, ak máte kamennú prevádzku, nadizajnujte si priestor tak, že zákazník prejde konkrétnou cestou. Ak ste už niekedy boli v IKEI, isto si spomínate na túru, ktorú ste museli prejsť od vstupných dverí až k pokladni.

Nech je však človek akokoľvek unavený, neminie tisíce eur len tak. Ponúknite mu lacné veci, nad ktorými ani nebude uvažovať. Ako sú v IKEI tie ich poháre, kvetiny či sviečky za jedno – dve eurá.

Ak nemáte veľkú predajňu, tú únavu z rozhodovania môžete využiť aj priamo pri pokladni. Na pumpách v zahraničí sa vás bežne spýtajú, či si dáte na posilnenie kávu alebo energeťák.

Ak máte e-shop, investujte do systému, ktorý ponúkne vhodné súvisiace produkty. Napr. ak si raz kúpim telefón za 1000 eur, tak ochranné sklíčko alebo pekný obal za 10 – 20 eur je zanedbateľná investícia. Už máloktorý zákazník vie, že ich výroba je eurová záležitosť.

Pozrite si tiež, ako sa hrá s textami a súvisiacimi produktami Alza. Toto všetko sa vám snažia predať, keď si kupujete nový televízor. Tak z vás dostanú viac peňazí, a vy ako zákazník ste spokojnejší, že to máte bez starostí.

A určite nezabúdajte na poštovné zadarmo. To je mocný motivátor zvyšujúci impulzívne nákupy a počet položiek v košíku. Až taký mocný, že mu v Neuromarketingu v praxi venujeme samostatné miesto.

Zamyslite sa, ako viete využiť zákazníkovu únavu z 35 000 rozhodnutí denne vo vašom biznise?

Máte už funkčný biznis, ponúkate skvelé produkty a služby… Už len aby sa o ňom dozvedelo čo najviac ľudí.

Vďaka reklame v odporúčacích oknách Engerio sa o vašich produktoch a službách môžu dozvedieť tri štvrtiny používateľov celého slovenského internetu. Rýchlo a efektívne, z jediného miesta. #reklama

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️