Príťažlivosť nového
Prestaňte sa stále naháňať za niečím novým. Budete šťastnejší 😊
V tomto kurze sme venovali všetky tipy tomu, aby marketéri pochopili, čo sa deje v hlavách zákazníkov. A predali im viac. Úplne všetky, okrem dvoch.
Tento venujeme tomu, čo sa deje v hlave marketérskej, aj tej vašej. A keď si nedáte pozor, ako to môže vaše predaje spomaliť.
Konkrétne hovorím o tzv. príťažlivosti nového, po anglicky novelty bias. Všetci si radi kupujeme nové telefóny, autá, veci. Priateľov a rodiny sa pýtame, čo majú nové. Každý deň si čítame noviny.
V práci zase sledujeme nové trendy, aplikujeme nové procesy, využívame nové reklamné platformy, spúšťame nové produkty. Oháňame sa marketingovými buzzwordami ako AI, VR, chatboty, voice, metaverse, ktorých reálne využitie je ale slabé.
To isté platí často aj pri marketingu našich produktov a služieb. Keď po mesiacoch tvrdej práce je najnovšia kampaň konečne hotová, hneď aj uvažujeme, do čoho nového by sme sa pustili. 😊
A takýto prístup nás môže spomaliť. Ako taká železná guľa pripútaná o nohu.
Dám vám príklad.
Kantar, jedna z najväčších výskumných spoločností na svete skúmala 20 vybraných reklám, ktoré na Vianoce 2020 vypustili najväčší zadávatelia vo Veľkej Británii. Cieľom bolo určiť tie najefektívnejšie – aby predávali, ale aj posilňovali povedomie o značke.
Viete, kto vyhral?
Slávny Coca-Cola nákladiak s pesničkou „Vianoce prichádzajú“.
Ten nákladiak, ktorý Coca-Cola prvýkrát vysielala ešte v roku 1995.
Neuveriteľné.
Podobné prieskumy máme každý rok aj u nás. Kofola od roku 2003 pravidelne púšťa vianočné prasiatko.
A tento istý koncept plánujú využívať ďalšie dekády.
Top #1 biznisová lekcia od Amazonu
Jeff Bezos sa v jednom z rozhovorov vyjadril, že je vždy prekvapený, keď sa ho pýtajú, čo sa zmení v biznise o 10 rokov, na aké novinky a trendy sa Amazon pripravuje.
Myslí si totiž, že omnoho lepšia otázka je „Čo sa NEzmení vo vašom biznise o 10 rokov?“
Amazonu nikto nepovie, o rok ani o 10, že všetko je skvelé, len keby mali trošku drahšie produkty, menší výber a dlhšie dodanie. A presne na týchto pilieroch majú postavenú svoju dlhodobú stratégiu.
Čo z toho vyplýva pre váš marketing?
Neexistuje odvetvie, kde by bolo viac noviniek, ako vo svete marketingu. Stále nejaká nová platforma, formát, trend, revolúcia taká veľká, že posun litosferických dosiek je oproti tomu šuvix. 😊
Dajte si veľký pozor na klam príťažlivosti nového. Nejaká novinka automaticky nerobí tú starú vec horšou.
Moderná reklama nekončí pri Instagrame, Youtube a influenceroch. TV, rádio, tlač, ba ani billboardy nie sú mŕtve, práve naopak. O tom detailne píšeme v kurze najväčších tajomstiev marketingových profíkov.
Aj 10 rokov stará reklama môže byť pokojne tá najlepšia. Smelo ju opakujte, dokolečka, roky.
A čo váš biznis? Ktoré veci sa nezmenia ani o 10 rokov?
Zodpovedzte si túto otázku a máte hotovú polovicu stratégie. Takú, čo je postavená na nemenných veciach, ktoré neovplyvní žiaden technologický výstrelok.
Filip a Veronika
TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ
Newsletter 2x týždenne priamo do tvojej e-mailovej schránky ❤️