Prvý milionár slovenského TikToku
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Radi čítate a sledujete moje newslettre a videá?
Potom je fakt vysoká šanca, že uspejete v našom veľkom marketérskom kvíze, kde budeme súťažiť o superhodnotné, priam až životmeniace výhry. 🙂
Zoberte aj kamošov a kolegov, príďte sa zabaviť, stretnúť so mnou a celým mojím Engerio tímom. Už tento štvrtok, o 18.00 h, v Doubletree by Hilton v Bratislave. Lístky na Tickpo.sk.
Teším sa na vás!
—
Viete si predstaviť, že by dnes niekto otvoril obchod, na Slovensku, na otvorenie ktorého bude čakať dav madžgajúcich sa ľudí?
Pritom neponúkal žiadne výpredaje, ani nebol Black Friday.
Nemal žiadnu veľkú kampaň za milióny, s influencermi, billboardy po celom meste, spoty v televíziách, dokonca ani v Engerio.
A ani to nie je žiadny zahraničný diskont s ultralacnou módou.
Ale zato fungujú v ultrasúťaživom trhu, kde sú marže tenšie ako žiletka – v potravinách.
No čistí blázni!
V našom serióznom svete marketingu, kde vkuse sledujeme odborné médiá, LinkedIn a keynote prezentácie zahraničných profesorov v oblekoch, nám potom ľahko unikne taký zjav ako je Maťo.
Má síce takmer 50 rokov, ale podľa výzoru a prejavu by ste mu dali o 30 menej. Náušnica v nose, dlhé dredy, je celý potetovaný a jazdí na pomaľovanom ružovo-bledomodrom kabriolete.
V živote by ste ho nevideli prezentovať na nejakej marketingovej konferencii, hodí sa tam asi ako päsť na oko. Ale nedajte sa pomýliť prvým dojmom. Toľko inšpirácie by si z neho každý, kto chce viac predávať, mal zobrať.
To je vlastne prvá dôležitá vec – je výrazný, odlišný, zapamätateľný. Raz uvidíte a tak ľahko nezabudnete. Uvidíte druhýkrát a hneď si priradíte. Rozoznanie značky level 1500.
Maťo si pred rokmi založil obchod (Maťove akcie), v ktorom predáva sladkosti, čipsy, nápoje, rameny.
Ale nie hocijaké, zahraničné, americké, kórejské, japonské… Také, ktoré na Slovensku bežne nekúpite.
To je druhá a tretia dôležitá vec – unikátnosť (nech sa netlačíte v preplnenom autobuse) a vzácnosť (lebo čo je vzácne, nedostupné, to chceme viac, za to sme ochotní zaplatiť viac).
Maťo si založil TikTok a Instagram, kde ukazuje, ochutnáva a láka ľudí na to, čo všetko majú v ponuke. A napriek tomu, že mu ťahá na tú 50-ku, tak kecá s tými deťmi akoby bol ich kamoš. A vďaka tomu má milióny videní mesačne.
To je štvrtá dôležitá vec – hodnotný, inšpiratívny, zábavný obsah. Keď ho má rada vaša cieľovka, budú ho mať radi aj algoritmy, odvďačia sa vám veľkými číslami.
No a nakoniec, keď mu to tak všetko parádne ide, biznis rastie, ľudia chcú, tak začal distribuovať, fyzicky. Už nielen niekde v malinkej Šali a cez e-shop (v lete by sa všetka tá čokoláda roztopila), ale v desiatkach fyzických prevádzok a automatoch.
Tí jeho fanúšikovia na sociálnych sieťach sa potom idú zblázniť.
A to je piata dôležitá vec – nielen mentálna dostupnosť, ale aj fyzická. Lebo obsah je king, ale distribúcia je King Kong, už som to tak miliónkrát povedal! 🙂
Veru, tie najlepšie veci často prichádzajú z tých najnečakanejších miest. Až taký pútavý je to príbeh, toľko trefných inšpiratívnych vecí v ňom nájdete, že som si povedal, že musím ísť do omnoho väčšej hĺbky.
Nuž, nech sa páči, presvedčte sa sami, ako sa z predajcu konzerv stal milionár, ako mu nápad na biznis dala 13-ročná dcéra.
—
Viete, čo je lepšie, ako čítať o takýchto úspešných príbehoch?
Písať tie vlastné! 🙂
Už čoskoro v našej Tvorcovskej komunite uKunu spúšťame našu 30-dňovú výzvu „Z 0 na virál“. Pridajte sa k nám!
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️