Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Reklama, za ktorou cestuje 50 miliónov ľudí ročne

Viete, aký príbeh sa vám bude najlepšie čítať? Ten váš vlastný predsa!  

Vy si ho napíšte, my v Engerio ho rozšírime miliónom Slovákov. #reklama

Milé čitateľky, čitatelia,

mnoho miest a vecí existuje na tomto svete tak dlho, až sme takmer všetci zabudli, že v ich vzniku má prsty reklama.

Tá hnusná a otravná, ktorú všetci ignorujú, ktorá na nikoho nefunguje, ktorú finanční riaditelia ako prvú škrtajú, keď si firma prechádza ťažkým obdobím a treba šetriť!

Ale pre tých šťastlivcov, ktorí odoberajú tento newsletter, je tu Kuna, aby všetkým stále pripomínala, ako veľmi sa mýlia, aká potrebná je, že sa bez nej ani splachovacie záchody alebo dámske vložky nezaobišli. 🙂

Zoberte si svetoznáme Times Square v New Yorku. Vedzte, že toto najnavštevovanejšie námestie na celom svete, cez ktoré každý deň prejde viac ako 330 000 chodcov, nemá vôbec nič spoločné s nejakým časom.

Ešte v 19. storočí sa volalo Long acre Square. Keďže tu vo veľkom obchodovali s koňmi, je logické, že sa tu stretávalo veľa ľudí. A tí zase lákali podnikateľov otvárať tu stále nové predajne, čo lákalo ešte viac ľudí. 

Keď vynašli elektrinu, začali tu divadlá na svoje fasády inštalovať množstvo žiaroviek tak, aby osvetľovali ich fasády, billboardy a program, ktorý hrali. Tým to celé prostredie bolo krajšie, bezpečnejšie a chodilo sem ešte viac ľudí! 🙂

No a keď sa v mestskej radnici rozhodovali, kadiaľ povedie prvé metro, bolo jasné, že zastávka bude aj na Long acre Square. Čiže to námestie bolo ešte dostupnejšie, navštevovanejšie a tlačilo sa sem viac biznisov.

Miesto zaujalo aj Adolfa Ochsa, majiteľa a vydavateľa New York Times, dodnes jedných z najprestížnejších novín na celom svete.

Ochs sa rozhodol na námestí postaviť mrakodrap, aby doň mohol posadiť celé svoje vydavateľstvo, aj z dôvodov prestíže, wow efektu.

A to zjavne tak nadchlo vtedajšieho primátora mesta, že sa rozhodol celé námestie premenovať na Times Square.

Ochsa to prekvapilo a potešilo, nuž to chcel osláviť. Na budovu namontovali veľkú osvietenú guľu, ktorá sa na Silvestra spúšťala a privítala nový rok. Tým založil tradíciu, ktorá pretrvala až do dnešného dňa.

Ak vám ktokoľvek bude tvrdiť, že reklamu ľudia neznášajú, že im strpčuje život, že nefunguje, povedzte im, že Times Square je najnavštevovanejšie miesto v celej USA. Predpokladám, že žiadneho z tých 50 miliónov návštevníkov ročne tam makretéri nemuseli pritiahnuť nasilu, v putách.

Pamätajte, že kdekoľvek je veľa ľudí, tam je veľa peňazí, tam prídu marketéri, biznis a reklama. Značky akurát majú možnosť rozhodnúť sa, či chcú byť súčasťou, zarobiť.

Chcete?

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️