sila vzrušenia

Sila vzrušenia

Ľudia sú pánmi svojich myšlienok, ale otrokmi svojich emócií

Mám kamarátku, veľmi dobrý, pokojný a milý človek to je. Ale keď si sadne za volant a nedajbože spraví iný vodič chybu, myšičku, ponáhľa sa a lepí sa na ňu zozadu… Joj, vtedy sa mení na nerváka, ktorého nechcete na ceste stretnúť. Predpokladám, že takéto dvojité osobnosti, Dr. Jekyla a Mr. Hyda, poznáte vo svojom okolí tiež. 

3_auto

Čím to je, že ľudia sa vo vypätých, emóciami nabitých situáciách, správajú tak, že ich nespoznávame?

Najkontroverznejším a isto aj najzábavnejším experimentom, ktorý v Neuromarketingu v praxi nájdete, je ten skúmajúci vplyv sexuálneho vzrušenia na rozhodovanie ľudí. Vysokoškolskí študenti, všetko muži, najprv odpovedali na 20 chúlostivých otázok, ako napríklad: 

  • Vieš si predstaviť, že by ťa priťahovalo 12-ročné dievča?
  • Vieš si predstaviť, že by si mal sex so 60-ročnou ženou?
  • … mal sex s mužom?
  • … mal sex s extrémne tučnou osobou?
  • … so zvieraťom?

Odpovedali na stupnici od 0 do 100. Potom deň počkali a nastal čas na druhú fázu experimentu. Študenti mali masturbovať a tesne pred dosiahnutím vrcholu, vo vysokom štádiu vzrušenia, mali odpovedať na tie isté otázky.

Výsledok?

V 19 z 20 otázok bolo priemerné číslo na stupnici vyššie. Napríklad v štandardnom = nevzrušenom stave bol styk so 60-ročnou ženou na čísle 7, v tom vzrušenom na 23. Kým myšlienky análneho sexu či spútania partnera boli v nevzrušenom stave ani nie na 50-ke, v stave vzrušenia to bolo viac ako 75. Pre zaujímavosť, jediné „horšie“ skóre dosiahla odpoveď na otázku, či študenti majú radšej sex so zapnutým svetlom. Zdá sa, že keď sme vzrušení, robíme to radšej po tme.

Ako sa dá väčšia ochota mať sex s mužom prakticky využiť v marketingu? 😊

Všetky tieto experimenty hovoria jediné – vzrušenie, resp. emócie, ktoré ho spôsobujú, majú obrovský vplyv na rozhodovanie ľudí.

Keď sa hnevajú, boja, cítia úzkosť, ale aj keď sa radujú, bavia, sú vzrušení… Vtedy dovolia emóciám nimi mávať. Marketéri ich tak dokážu namotivovať, rozhýbať a urobiť to, čo od nich chcú. A ako bonus si aj lepšie zapamätajú reklamu a spomenú na vašu značku. 

Nie nadarmo nám Snickers už viac ako 11 rokov hovorí, že keď sme hladní, nie sme to my. 😊

Je jasné, že by ste mali mať podložené svoje tvrdenia dátami, faktami, racionálnymi argumentmi. Ale pravdou tiež je, že pre vašich klientov môže byť rozhodujúci pocit, ktorý v nich dokážete vyvolať.

Emócie nás všetkých motivujú, aby sme niečo urobili. Rozhýbte preto klientov smiechom, krikom alebo plačom. Ak teda chcete, aby sa pohli správnym smerom a kupovali. ❤️

Ako je na tom vaša komunikácia či produkt? Vyvolávajú dostatočné emócie? Mohli by byť silnejšie?

Filip a Veronika
TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ

Newsletter 2x týždenne priamo do tvojej e-mailovej schránky ❤️