Sú billboardy mŕtve?
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Čo myslíte, môže byť používanie billboardov efektívny spôsob komunikácie?
Alebo všetci tí zadávatelia, zvlášť politické strany a politici v predvolebných kampaniach, len vylievajú peniaze do kanála?
Najprv si jednu možnosť vyberte a až potom čítajte ďalej.
Je to už dávno, takmer 14 rokov, čo na český trh prišla do tej doby neznáma značka mlieka Tučňák. Už ste o nej počuli?
Ako maskota používali tučniaka, ktorý akoby z oka vypadol Tuxovi, postavičke z loga operačného systému Linux.
V januári 2010 po celej Prahe komunikovali na 50 billboardoch svoje jednoduché posolstvo: že je to mlieko a že je to novinka.
Používali iba tie billboardy. Žiaden internet, televízie, rádiá, tlač… nič.
No a na konci, keď kampaň skončila, si urobili medzi ľuďmi kvantitatívny prieskum.
Z výsledkov vyplynulo, že takmer 2/3 opýtaných, ktorí mohli vidieť reklamu, si na ňu spomenuli.
73 % ľudí považovalo značku Tučňák za mlieko vhodné pre deti.
A 30 % by si ho aj za vhodnú cenu kúpilo.
To sú skvelé výsledky na novinku na trhu.
Až na to, že to celé malo jeden drobný háčik – žiadne mlieko, žiadneho Tučňáka, ste si v obchodoch nemohli kúpiť. Tá značka, tá krabica totiž neexistovali, boli vymyslené. 🙂
To len billboardová sieť chcela všetkým ukázať, že aj vonkajšia reklama môže byť super účinná. Že dostanete chuť na produkt, že by ste ho dali svojim deťom, aj keď ste ho nikdy predtým nevideli a neskúšali.
Platilo to vtedy, platí to aj dnes.
Mnohí, zvlášť mladší marketéri, ktorých „vychoval“ internet, si myslia, že všetko mimo Facebooku, Googlu a porovnávačov cien sú vyhodené peniaze. Že všetky tie billboardy, rádiá, tlač, či televízie sú mŕtve.
Ale faktom je, že z pohľadu komunikácie je vonkajšia reklama mimoriadne efektívna, zvlášť, keď funguje ako doplnok k TV kampaniam. Pomáha zlepšovať povedomie o značke a zvyšuje ad-recall (= spomeniete si, že aha, veď som videl škriekajúceho mimozemšťana v TV a pred každým druhým videom na YouTube).
Zároveň sa taká veľká plocha strašne ťažko prehliada a adblock-uje. Vnímate ju, aj keď si myslíte, že nie. A to zase dobre funguje na aktiváciu tzv. „light buyerov“, teda takých, čo od vás kupujú síce málo, ale je ich hrozne veľa.
No a keď toto celé ešte dokážete nakombinovať s tým, že je to zároveň výdajné miesto, tomu sa povie dokonalá dostupnosť, fyzická aj mentálna.
Billboardy fungujú tak dobre, že okrem politických strán (= presviedčajú nerozhodnutých) majú mnohé firmy dlhodobo rezervované obrovské plochy. Samsung na Trnavskom mýte, ČSOB či Huawei na Inchebe, Kia či Audi na Auparku.
Keď vám teda nejaký marketér hneď na prvú povie, že billboardy sú hlúposť, povedzte mu radšej, nech sa napije mlieka od Tučňáka. Alebo ešte lepšie, nech sa prihlási do kurzu 26 najväčších tajomstiev marketingových profíkov.
Má ho zadarmo a bude z neho lepší a rozhľadenejší marketér.
—
Dnešný príbeh bol ukážkou, že skvelá distribúcia dokáže aj neexistujúci produkt urobiť žiadaným, atraktívnym.
Ak ale máte skvelý produkt a potrebujete skvelú distribúciu, aby vaše reklamné posolstvá rozhlásili top slovenské médiá miliónom svojich čitateľov, potom využite Engerio. #reklama
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️