Tá najdôležitejšia rada začínajúcim tvorcom
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Viete, akú najväčšiu radu by som dal hocikomu, kto by chcel tvoriť obsah, šíriť ho a užívať si všetky tie výhody z toho vyplývajúce?
„Nešpekuluj, začni!“
Vôbec neriešte, ako to celé odmerať, či je to úspešné, aj tak to nemáte s čím porovnať.
Ani neriešte distribúciu, aby to videlo čo najviac ľudí, aj tak to na začiatku bude zlé.
Ani nejakú stratégiu, analýzy kľúčových slov či konkurencie, cieľovú skupinu, see-think-do-care model, ciele, rozpočet či nebodaj monetizáciu. Na to všetko budete mať hromadu času, neskôr.
A už vôbec sa, prosím, neporovnávajte s inými tvorcami, to je tá najväčšia chyba, ktorú môžete spraviť. vy totiž vôbec netušíte, kto akú cenu zaplatil za to, že sa dostal tam, kde je. Zdravím, rozvodmi, stresom, pokazenými vzťahmi, stratou súkromia.
Plus mnohí ten úspech aj tak len predstierajú. O fake svete sociálnych sietí možno niekedy inokedy.
Plus na každého jedného úspešného speváka, herca, influencera, podnikateľa, pripadajú stovky ďalších, ktorí to tiež skúšali a neuspeli.
Všetky tieto dilemy, otázky a porovnávačky väčšinou zapríčinia jediné – že samotnú tvorbu budete odkladať na neskôr.
Keď budete pripravení, keď budete mať všetku techniku, keď si zariadite priestor, keď dokončíte henten a tamten projekt, keď si dostatočne všetko naštudujete a skonzultujete… A len to odkladáte a čakáte, a ten moment nakoniec nikdy nepríde.
Takže ešte raz – nešpekulujte, začnite.
Napíšte 10 príspevkov.
Natočte 10 videí.
Nahrajte 10 podcastov.
Pošlite 10 newslettrov.
Zakaždým, keď to urobíte, odošlete, natočíte, tak do druhého „dielu“ skúste jednu vec urobiť lepšie:
Urobte o trošku lepšie intro.
Vymyslite o trošku lepší nadpis.
Nakreslite o trošku lepší titulný obrázok (alebo dva a dajte si ich do A/B testu).
Pripravte trošku lepší skript, strih, použité vtipy, dej, rekvizity, svetlá, zvuk, mikrofón, vystupovanie pred kamerou… Chápete, čo myslím.
Nakoniec, až keď dokončíte tých 10 pokusov (A NIE SKÔR, prosím vás!), sa spýtajte sami seba tie naozaj dôležité otázky:
Bavilo ma to?
Ako veľmi som sa musel(a) do toho celého presviedčať? Cítil(a) som úplné nadšenie, alebo ten zápal postupne opadával?
Aký je rozdiel medzi prvým a desiatym, vidím tam to zlepšenie?
A hlavne: chcem vytvoriť ďalších 100 takýchto príspevkov?
Presne takýmto istým štýlom sme tiež rozbiehali TikTok kanál. Vôbec som netušil, ako to zvládneme časovo, logisticky, či to budeme vedieť robiť a či ľudia o to vôbec budú mať záujem.
A dnes, ani nie o 10 mesiacov a 276 publikovaných videí neskôr, dosahujeme viac ako 1 milión pozretí mesačne. Veľa ľudí a značiek píše kvôli spolupráci, alebo len aby potešili, pochválili, povzbudili. A krátke videá tvoria úplný základ materiálu na všetkých sieťach, kam prispievame. Veď si sami pozrite v najnovšom videu tých top 10 najväčších zistení na TikToku.
Veru, neverili by ste, koľko otázok, obáv a neistôt dokáže vyriešiť jednoduchý tip: Nešpekuluj a začni.
Tak smelo do toho!
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️