Tá najdrahšia chyba, ktorú marketéri robia

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Americkí vedci zistili, že aj ten najlepší článok, video, prípadová štúdia… všetko vám bude na nič, pokiaľ ho nerozšírite vašej cieľovej skupine. 

Ale vďaka odporúčacím oknám Engerio ho rýchlo a efektívne, z jedného miesta rozšírite 75 % Slovákov na internete. #reklama

Abraham Lincoln kedysi povedal: „Neverte všetkému, čo čítate na internete.“

Spomeniem si na tento vtipný citát vždy, keď vidím tú najznámejšiu štatistiku o predaji. Už minimálne 12+ rokov zaplavuje internet a prezentácie na tréningoch obchodníkov. Možno ste ju videli aj vy, túto myslím.

Podľa združenia National Sales Executive Association 48 % všetkých obchodníkov nikdy nepošle žiaden follow-up, teda neurobí pokus o druhý a ďalší kontakt s potenciálnym klientom. A iba 10 % všetkých obchodníkov sa spojí s klientom viac ako trikrát.

Na opačnej strane sa iba 2 % všetkých predajov uzavrú pri prvom kontakte. A až 80 % predajov sa udeje pri 5. až 12. kontakte.

Celé to má len jeden háčik. Žiadne takéto združenie nikdy neexistovalo. Všetky tie čísla sú vymyslené! 🙂

Tak potom, ako je možné, že táto štatistika prežíva do dnešného dňa?

Lebo jej pointa je pravda pravdivá! A je to zároveň tá najdrahšia chyba, ktorú môže akýkoľvek marketér spraviť: Prestať komunikovať, prestať oslovovať. Ako hovorí známe porekadlo: „Zíde z očí, zíde z mysle.“

Špeciálne pokiaľ pôsobíte v B2B, teda keď predávate iným firmám, až 95 % všetkých zákazníkov práve nehľadá a nepotrebuje vaše služby! Tak vo svojej práci tvrdí prestížny Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science.

Podľa nej firmy menia svojich dodávateľov, napríklad banky, právne kancelárie, dodávateľov IT atď., v priemere každých 5 rokov. Robia tak preto, lebo sú zazmluvnení. Lebo si zvykli na svojich dodávateľov, služby a ceny, ktoré im poskytujú. Lebo majú veľa inej práce a kým ich nenaštvú, nestojí to za tú energiu.

Ročne sa teda iba 20 % a kvartálne iba 5 % z týchto potenciálnych B2B klientov „rozhliada“ po novom riešení na trhu. Čo je teda naozaj zlá správa, ak im vy alebo váš obchodník chcete niečo predať a čakáte, že sa so svojím jediným pokusom trafíte do toho miniatúrneho okienka.

Mimochodom, pokiaľ predávate priamo koncovým zákazníkom (B2C) a myslíte si, že vás sa to netýka, ste na veľkom omyle. Pozrite si video o tom najhoršom rebrandingu všetkých čias, tam uvidíte, ako mozgy zákazníkov vašej konkurencie neznášajú zmenu.

Rád by som vám preto odporučil: nerobte tú najdrahšiu chybu. Nájdite si spôsob, ako dokážete pravidelne komunikovať, byť pravidelne na očiach.

Vymyslite si systém, ako generovať dlhodobo hodnotnú komunikáciu, teda nebyť otravní. Takú, pri ktorej sa váš potenciálny zákazník priam poteší „Jéj, ďalší e-mail/reklama/príspevok od nich, čím ma tentokrát pobavia, inšpirujú, čo ma naučia?

To je celá stratégia, ktorú už roky aplikujem v Engeriu, bývalom Strossle, a teraz aj pre tvorcovskú komunitu uKunu. 

Začal som s dlhými blogovými príspevkami do médií. Z toho som pokračoval príspevkami na sociálne siete, potom video, hry, súťaže, knihy… a nakoniec prišiel aj tento newsletter.

No a s takýmto pestrým obsahom sa snažíme zasahovať 10+ krát možných klientov, teda vás, milí čitatelia, cez e-mail, telefóny, na stretnutiach či pódiách konferencií.

Lebo v dnešnom komunikačnom pretlaku platí viac než kedykoľvek predtým: „Zíde z očí, zíde z mysle.“

Či vy ste už niekedy povedali: „Som v pohode s tým podpísať zmluvu s firmou, o ktorej som v živote nepočul/a“?

Komunikujte koľko len vládzete. A až keď toho bude toľko, že vám bude na zvracanie, presne vtedy sa tešte, lebo konečne sa možno niečo z toho začína lepiť na vašu cieľovku! 🙂

 

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️