Tento e-mail vám ušetrí KOPU stresu
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Tento e-mail som sa rozhodol napísať po tom, čo som sa pokúšal opraviť 3-ročnej dcére bicykel.
Z plánovanej pol hodiny to bolo pol dňa a polovica obývačky špinavá. 🙂
Ja vám teda prezradím hack, ktorý vám ušetrí kopu peňazí, stresu a času. Rokmi praxe v biznise aj súkromí ho mám overený! Za odmenu ma veľmi potešíte, keď tento e-mail prepošlete jednej osobe, ktorej by sa hodil, nech sa prihlási na odber. Ďakujem!
—
Ten môj trik, kvôli ktorému ste si otvorili tento e-mail, je pritom jednoduchý, priam až smiešny: keď plánujete svoje „projekty“ (či už spúšťate nový produkt, biznis, rozhodli ste sa tvoriť a šíriť skvelý obsah, alebo len idete doma „majstrovať“), zoberte si tie najpesimistickejšie odhady a automaticky ich vynásobte štyrmi! 😊
Ušetríte si tak hromadu problémov, tlaku a výrazne zvýšite svoje šance na úspech.
Najlepšie vám to vysvetlím na príbehu dvoch kamarátov, marketérov z východu. Tí si plní nadšenia povedia, že idú prejsť cestu SNP, tzv. Štefánikovu magistrálu. Začína sa na hraniciach s Poľskom, končí v Bratislave a meria 770 kilometrov.
Ešte nikdy predtým také niečo nešli, ale plánujú ísť 16 hodín denne, priemernou rýchlosťou 4 km/h. To teda vychádza 64 km/denne.
770/64 = 12 dní + nejaká rezerva, keby niečo. Dohodnú sa teda s klientom, že o dva týždne ho prídu do tej Bratislavy osobne pozrieť. Zoberú si zásoby a plní nadšenia vyštartujú.
Akurát, keď dorazia na začiatok, zistia, že tá cesta vyzerá aj takto nejako:
No nič, matematika nepustí, entuziazmu majú veľa, plán to teda nijako nemení a vyrazia.
Hneď prvý deň však zistia, že tá cesta nie je rovný vydláždený chodník. Je to hore a dole, po náročnom teréne. Nejdú teda 16 hodín, ale len 14, tie dve hodiny na druhý deň plánujú dobehnúť.
Akurát, že na druhý deň vstanú neskôr, ubolení, s mozoľmi a riadnou svalovicou (koniec koncov, sú to marketéri, nie vysokohorskí nosiči). A tak opäť vyrazia neskôr a skončia skôr.
Tretí deň fúka a prší, v zlom počasí čakajú, kým bude krajšie.
Štvrtý deň zistia, že potrebujú urobiť zachádzku, lebo im dochádzajú zásoby a potrebujú ich doplniť. Aj teplá sprcha by sa hodila. Morálka upadá.
Piaty deň sa to zlé počasie a únava podpíše na ich zdraví. Potrebujú aspoň deň na zotavenie v nejakom meste popri trase.
A takto to pokračuje, až prejde týždeň a oni zistia, že sú síce v polovici plánovaného času, ale ani nie v štvrtine cesty.
Zavolajú teda klientovi, že pokračujú ďalej, ale z tých pôvodných dvoch týždňov s rezervou to bude minimálne mesiac. A ten nechápe, čo im tak dlho môže trvať. 🙂
—
Počas posledných 20 rokov som už pracoval na množstve malých aj väčších projektov – desiatok webov, hier, aplikácií. Robil som so Slovákmi, Čechmi, Nemcami, Škandinávcami, Američanmi, Izraelčanmi. Ešte nikdy sa mi nestalo, že veci, ktoré sme plánovali, by sa reálne aj stihli. Bez ohľadu na veľkosť firmy, zdrojov a predchádzajúcich skúseností.
Dôvod je jednoduchý – je veľký rozdiel medzi vymýšľaním a vyrábaním.
Vo výrobe potrebujete vykopať 50-metrovú jamu. Keď viete, že Jano vykope meter za hodinu, tak tiež viete, že buď potrebujete jedného Jana na 50 hodín, alebo 50 Janov na hodinu.
Ale pri vymýšľaní si to skôr predstavte ako nejakého vedca so strapatými vlasmi, ktorý v skúmavke práve hľadá nový zázračný liek na ten jeho problém. A aj keď na to hodíte tie najväčšie hlavy a neobmedzené zdroje, neznamená to, že sa to hneď vyrieši. Keby áno, neexistovali by smrteľné choroby.
Pokiaľ teda vymýšľate niečo naozaj nové a unikátne, alebo niečo, čo ste nikdy predtým nerobili, podobne ako tú túru naprieč Slovenskom (či ja výmenu reťaze), tak z podstaty veci sa to aj veľmi ťažko plánuje.
Na papieri vám aj ten plán 770/64 = 12 dáva perfektný zmysel.
Keby ste ho nafúkli 4x, tak na vás bude ten klient alebo šéf pozerať, že ste leniví a neschopní. 🙂
Ale napriek tomu vám to odporúčam spraviť.
- Budete si môcť naplánovať dostatočné zásoby (= peniaze, čas).
- Nebudete v zbytočnom strese otázkami typu „no kedy už?“ V strese skôr urobíte zbytočné chyby a všetko predĺžite.
- Nebudete toľko zápasiť s (de)motiváciou, že ste neschopní.
- Viac si užijete celý ten proces
„Prinajhoršom“ to zvládnete za ten pôvodný, pätinový čas a budete za hrdinov. To lebo ste skončili omnoho skôr, ušetrili kopu peňazí, prekonali očakávania. Po anglicky tomu hovoria „underpromise, overdeliver“. 🙂
Tak či onak, v oboch prípadoch vyhráte.
Prajem vám veľa úspešne naplánovaných projektov!
—
Ani túto inšpiráciu by som vám nemohol poslať nebyť Engeria, najväčšej slovenskej reklamnej siete. Ďakujem, že ma čítate! #reklama
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️