Tieto slávne produkty vznikli vďaka vojnám!

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

ZirconTech summit bude podnikateľskou konferenciou, akú si na Slovensku nepamätám.

6. júna 2024 uvidíte špičkový program, stretnete stovky hostí z top slovenských firiem, skvele sa najete, to celé si užijete v krásnom prostredí X-Bionicu.

Lístok sa kúpiť nedá, je totiž zadarmo, na pozvánky! Ak si myslíte, že budete pre ostatných hostí obohacujúci, vyplňte kontaktný formulár. #reklama

Možno vás prekvapí, ale milióny ľudí každý jeden deň používajú svetoznáme produkty, ktoré by možno nikdy nevznikli nebyť vojenských konfliktov či armád. 

Už som vám písal o temnej histórii Fanty, o spôsobe, akým sa Coca-Cole podarilo rozšíriť do celého sveta či natočil video o menštruačných vložkách.

Ale je toho omnoho viac, tak teda aspoň zopár ukážok, nech ste aj vy prekvapení! 🙂  

Prvým dnešným príkladom sú cukríky M&M’s.

Mars, dnes najväčší výrobca cukroviniek na svete, vymyslel recept na lentilky počas španielskej občianskej vojny v 30. rokoch minulého storočia.

Všimol si totiž britských vojakov, ako jedli drobné čokoládové guličky obalené v tvrdej scukornatenej škrupinke. V tom čase bolo veľkou nevýhodou, že čokoláda sa v lete ľahko topila, a bola tak veľmi nepraktická.

Prvým a jediným klientom M&M’s bola americká armáda. Lentilky dodávali vojakom, ktorí ich potom mohli ľahko prenášať a konzumovať aj uprostred horúcej púšte v severnej Afrike.

No a keď sa muži po vojne vrátili domov a mali stále na svoje čokoládové cukríčky chuť, tak ich firma začala ponúkať všetkým. V roku 1949 Mars oficiálne spustil slogan: „Topí sa v ústach, ale nie vo Vašich rukách.“ A používajú ho dodnes. 

Nezabúdajte, vytrvalosť a dlhodobosť hory prenášajú! 🙂

Druhým príkladom je sekundové lepidlo.

Jeden z výskumníkov v Kodaku, firmy ktorá vyrábala filmy do fotoaparátov, sa pokúšal vytvoriť látku na výrobu plastových mieridiel na zbrane (trikrát hádajte meno klienta).

Práve počas tohto procesu vznikla neskutočne lepivá zlúčenina, absolútne nepoužiteľná na svoj pôvodný účel.

Až o pár rokov neskôr, opäť omylom, ju znovuobjavili a pretvorili na „superglue“, teda sekundové lepidlo. To si našlo využitie vo Vietnamskej vojne, kedy si ho vojaci kvapkali do rán, aby spomalili krvácanie a dožili sa príchodu do nemocnice.

A, samozrejme, z armády to bolo už iba na skok k bežným spotrebiteľom, do bežného života. Túto superslávnu reklamu na supersilné lepidlo ste videli?

„Prilepí tiež rúčku k čajníku.“

Mimochodom, auto na billboarde držalo naozaj len vďaka lepidlu, nebolo tam priskrutkované ani priklincované.

To máte ukážku toho, ako klasická komunikácia hovorí svetu, že ste superstar. Obsahový marketing je, keď mu ukazujete, že ňou naozaj ste!

No a posledný príklad sú džípy.

Nie je náhoda, že tieto autá zvládajú ťažké podmienky a rozbité cesty ako nič. Nevznikli totiž na jazdenie po meste, ani pre turistov na safari. Naopak, boli vytvorené do boja.

Keď bolo v roku 1940 čím ďalej jasnejšie, že Spojené štáty vstúpia do druhej svetovej vojny, americká armáda sa rozhodla pripraviť.

Kontaktovala 135 spoločností s požiadavkou, aby vytvorili návrh malého štvorkolesového prieskumného vozidla, ktoré by vážilo len štvrť tony.

Odpovedali im iba dve spoločnosti, Bantam a Willys.

Willys potrebovala viac času, s čím klient nesúhlasil.

Bantam dodal prototyp, ale nemal dostatočné výrobné kapacity. Ani s tým klient nesúhlasil.

A práve preto jednu značku, jeden „džíp“ vyrábali hneď tri firmy – okrem nich dvoch ešte aj Ford.

Po skončení vojny boli vozidlá predané alebo rozdané miestnym obyvateľom. Firma Willys si zaregistrovala názov „jeep“, a vytvorila tak silnú značku, ktorou dnes normálne pomenovávame všetky teréniaky.

Zo všetkých týchto dnešných príkladov si môžete teda zobrať tú inšpiráciu, že aj na tie najväčšie krízy, na tie najťažšie obdobia sa VŽDY môžete pozerať z dvoch uhlov pohľadu.

Buď ako obeť doba je ťažká, nedarí sa, idem prepúšťať a zatvárať biznis.

Alebo ako príležitosť aspoň mám poriadnu výzvu, idem skúšať, experimentovať, rozmýšľať, ako svojou trochou viem tú situáciu zlepšiť.

Ktoré z tých dvoch si vyberiete vy?

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️