

Triky obchodníkov
Mini triky, ktoré nosia maxi predaje 💰💰💰
Už ste niekedy rozmýšľali, koľko všelijakých trikov využívajú kamenné obchody, supermarkety, ale aj e-shopy, aby vás „donútili“ viac nakúpiť?
Nech sa páči, tu sú tie najväčšie. Čím viac ich použijete, tým lepšie pre Vás:
- Nákupné vozíky ďaleko väčšie než potrebujete
Tak vyvolajú vo vás dojem, že tam nič poriadne nemáte, že si môžete dopriať viac a doložiť tam extra položky.
- Veľké výpredajové nápisy vo výkladoch (či na titulnej stránke e-shopu)
A to aj keby tých výpredajov bolo málinko. Aj keby bolo uprostred vianočnej sezóny, kedy ľudia menej premýšľajú a viac míňajú. Clickbait nie je vec, ktorá sa obmedzuje iba na senzačné titulky v bulvárnych médiách. Funguje na plné obrátky všade a bez tejto taktiky sa v mnohých segmentoch už nezaobídete.
Naviac si všimnite, že všetky tie nápisy sú väčšinou červenou farbou. Znamená nebezpečenstvo a núti ľudí reagovať rýchlo.
- Dôležité položky nech sú od vchodu čo najďalej
Produkty dennej spotreby (mlieko, pečivo, mäso) bývajú často na opačnom konci predajne tak, aby ste ňou museli prejsť celou. S tým stúpa šanca, že do košíka vložíte aj niektorý z produktov, ktorý ste pôvodne ani nechceli kúpiť.
A kto ste boli niekedy v IKEI viete, že tam vás priam donútia prejsť celým obchodom. 😊
Zdroj: Jaysin Trevino, Flickr
- Priestor pri pokladniach
Lacné a malé rýchloobrátkové tovary (žuvačky, tyčinky, baterky…) zase umiestňujú do stojanov pri pokladniach. Nie každý totiž odolá, keď čaká pri kase, TikTak-om za 1 euro. Dopodrobna sa tejto téme v Neuromarketingu v praxi venujeme pri tzv. „únave z rozhodovania“.




Je tu ale ešte iný dôležitý dôvod – čím menej voľného priestoru pri kase, tým je pre nakupujúcich ťažšie odložiť tovar, ktorý si medzičasom rozmysleli, že nechcú.
E-shopy to majú s opustenými košíkmi ďaleko náročnejšie. Vraj až 70 % návštevníkov si do nich niečo vloží, ale nikdy nezaplatia. To je obrovský nevyužitý potenciál na optimalizáciu.
- Ochutnávky
Rozličné stánky so vzorkami syrov, čokolády, nápojov vás presvedčia vyskúšať produkty, nad ktorými ste pri vstupe ani neuvažovali. Keď ich vyskúšate a zachutia vám, máte priam až pocit viny, ak by ste si ich nekúpili, že tá vaša časová investícia vyšla navnivoč.
- Aróma marketing
Vône pekárenské, sladké, šunkové… Vďaka rozličným rozprašovačom umiestneným nad vašimi hlavami aktivujú obchodníci chuťové poháriky a zvyšujú priemernú veľkosť nákupu. Odporúčam na túto tému samostatný podcast.
- Pomalá hudba
Pomalá hudba podvedome spomalí pohyb zákazníkov. A čím dlhšie ostanú v predajni, tým vyššia je šanca, že toho nakúpia viac.
E-shopy to majú pri rýchlosti úplne opačne. Čím dlhšie sa stránka načíta, tým viac klesá konverzný pomer a stúpa okamžitá miera odchodov.
Preto je rýchlosť a optimalizácia webu pre mobily absolútnou nevyhnutnosťou, ktorú by ste mali pravidelne, aspoň týždenne, monitorovať a optimalizovať.
No vidíte, koľko trikov. A to si myslíme, že sme slobodní ľudia. Že reklama na nás nefunguje. Že všetky rozhodnutia sú naše vlastné. Hahaha, zlaté.
Ktoré triky by ste dokázali vo svojom biznise využiť hneď zajtra vy?
Filip a Veronika
TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ
Newsletter 2x týždenne priamo do tvojej e-mailovej schránky ❤️