Všetky sú ukážkou toho, ako prešpekulovaní vedia marketéri byť
Dobre totiž vedia, že žiaden zákazník nemá rád zdražovanie.
Že pokiaľ predávate produkt, ktorý nepotrebujú, tak zvýšenie cien znamená zníženie predajov.
Preto už v 60. rokoch minulého storočia prišli mršky jedny marketérske s riešením aj na tento problém – vymysleli tzv. „skrytú infláciu“ (po anglicky tiež shrinkflation).
Znamená to toľko, že síce cena ostane rovnaká, ale kúpite za ňu menej, teda že výrobca zvýši ceny a nikto si to nevšimne (alebo aspoň to si myslia).
Balíček čipsov ostane rovnako veľký, ale čipsy sú menšie.
Balíček lentiliek ostane tiež rovnaký, ale je v nich menej lentiliek.
Špagety v škatuli sú kratšie.
Čokoľvek čo sa zmestí do obalu – čokolády, krmivo pre zvieratá, cereálie či prací prášok, to všetko sa začalo nenápadne zmenšovať.
Ešte aj tie toaleťáky či kuchynské utierky mali menej ústrižkov
Samozrejme, netrvalo dlho, zákazníci si to všimli .. a začali sa sťažovať.
A tak tie všetci tí poctiví a spoločensky zodpovední marketéri prišli s riešením aj na tento problém – snažia sa zákazníkov presvedičť o opaku.
Že je to dobré pre vaše zdravie zjesť menej kalórií.
Že keď nechajú tomu jogurtu rovnakú veľkosť kelímku, ale zmenšia objem, tak vám ostane viac priestoru na prílohu
Alebo že vám priamo na obale budú tvrdiť, že tam máte o 25% produktu viac.
Ľudia v reklame sú dlhodobo podľa prieskumov tou najnedôveryhodnejšou profesiou spomedzi všetkých.
Predbehli sme aj bankárov, realiťákov.. zápasíme akurát s politikmi a influencermi!