Zatvorili na Black Friday… Zbláznili sa?
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
„Keď všetci skočia do studne, urob presný opak,“ povedali si v 2015 v Recreational Entertainment, Inc. (REI).
Keď vám náhodou názov nič nehovorí, so 16 000 zamestnancami a minuloročným obratom viac ako 3,7 miliardy dolárov, je to jeden z najväčších výrobcov outdoor oblečenia na svete.
Viete, čo konkrétne urobili?
Kým na Black Friday obchodníci ponúkali obrovské zľavy, kým sa tisíce zákazníkov madžgalo v nebezpečných tlačeniciach, oni nechali všetky svoje predajne (150+) zatvorené.
REI všetkým v kampani #optoutside odporučili, aby ste sa netlačili a išli sa radšej poprechádzať von do prírody.
Ešte aj ich web vás presmeroval na stránku s odporúčanými turistickými chodníčkami. A keď ste si už aj objednali cez e-shop, tak aj tak mali predĺžené doby doručenia, lebo všetkým zamestnancom dali platené voľno.
Čo myslíte, poškodilo im to?
Práve naopak.
- Tým, že to oznámili vopred, tí, čo chceli nakúpiť, nakúpili pred Čiernym piatkom. Tržby za to isté obdobie im narástli o 7 % a online o skoro 25 %.
- Tým, že urobili také výrazné, šokujúce gesto, informovalo o ňom množstvo médií. Podľa prípadovej štúdie od reklamnej agentúry získali 6,7 miliardy impresií.
Poznámka: Čísla v prípadových štúdiách agentúr berte vždy s veľkou rezervou, ale o tom možno inokedy, dajte mi vedieť, ak by vás to zaujímalo. Ale faktom zostáva, že tých výstupov bolo naozaj veľa. - Množstvo národných parkov po celej USA ponúkli na ten deň vstupné zadarmo.
Vidíte, tento REI prípad je jeden z ďalších dôvodov, prečo sa vykašľať na zľavy (o zvyšných šiestich som natočil špeciálne video, už ste ho videli?).
V každom prípade, od toho roku 2015 s akciou značka pokračuje už osem rokov. A isto budú aj v budúcnosti, lebo z toho spravili permanentný benefit.
Dokonca sa k nim pridali stovky ďalších menších aj veľkých predajcov. Toľko ich je, že aj to je už bežné a nevýrazné, lebo veď to už robia všetci.
A to je aj jedno zo základných pravidiel marketingu – byť výrazný (distinctiveness).
Ak chcete, aby si vás zákazníci pamätali, aby ste im prv napadli na um a skôr u vás nakúpili, mala by byť vaša značka niečím výnimočná, výrazná, čím vyniknete oproti zvyšku. Zvlášť, ak podnikáte v oblasti, kde máte príliš veľa konkurentov.
Čím je vaša značka výnimočná? Napíšte mi, veľmi ma to zaujíma.
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️